A Bugatti mindig is hírhedt volt arról, hogy a francia gyártó modelljeinek szervizelési és fenntartási költései csillagászati összegekbe kerülnek, ami logikus, különösen, ha abból indulunk ki, hogy legolcsóbb modelljük is több mint 2,5 millió dollárba (aktuális árfolyamon számolva 766 millió forint) kerül. A vállalat a Chiron és a Veyron esetében globális szervizprogramot kínál az ügyfelek számára, de mennyibe kerül valójában egy ilyen autó birtoklása?

Muhammad Al Qawi Zamani, a Szingapúrban élő maláj Bugatti-rajongó meglátogatta a Bugatti újonnan megnyitott szingapúri bemutatótermét, ahol részletes információkat kapott a Chiron Pur Sport fenntartási költségeiről. Ezek alapján kiszámolta, mekkora összeget emészt fel egy 3 millió dolláros, limitált példányszámú hipersportkocsi fenntartása négy év alatt.

Az árak inkább csak tájékoztató jellegűek, hiszen nem tartalmazzák a különféle adókat, munkadíjakat és a szállítási költségeket.

A Bugatti szervizprogramjában 10 magasan képzett technikus áll az ügyfelek rendelkezésére, hogy szükség esetén a világ bármely pontjára elutazzanak és a lehető legszakszerűbb módon javítsák meg a meghibásodott Chiron vagy Veyron modelleket.

Az első szerviz 14 hónap vagy 16 ezer kilométer után esedékes a gyári előírás szerint. A szakemberek a munkát a motorolaj cseréjével kezdik. Az autó friss, 10W-60-as Castrol Edge Fluid Titanium Technology olajat, új olajszűrőt és hűtőfolyadékot kap. Mindezt 21 271 euróért (aktuális árfolyamon átváltva 7,6 millió forintért). Az igazán drága tételek azonban csak ezután következnek.

fékcsere egy Bugatti Chiron Pur Sporton

Az első karbon-kerámia féktárcsák, a 3D nyomtatással készült féknyergek, illetve a titán fékbetétek cseréje 50 318 euróba (18 millió forintba) kerül, míg a fékfolyadékok, a kábelek kicserélése és a fékalkatrészek tisztítása további 50 316 eurót (újabb 18 millió forintot) jelent. Emellett 14-16 havonta vagy 16 ezer kilométerenként ki kell cserélnie a könnyűfém felniket is. A teljes szett 42 641 euró (15,3 millió forint).

Ezután következnek a gumiabroncsok, amelyeket 16-18 havonta kell cserélni. Ha a kényelmet részesítjük előnyben, a Bugatti kínálatában a Pirelli Winter Sottozero 3, a Michelin Pilot Sport PAX vagy a Michelin Pilot Sport Cup 2 XL papucsok közül választhatunk 6 822 eurós (2,4 millió forintos) áron.

Másrészt, ha a maximális tapadásra helyezzük a hangsúlyt, akkor a kimondottan a Chiron Pur Sporthoz fejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2R abroncsokat érdemes választani, elöl 285/30 R20-as, hátul pedig 355/25 R21-es méretben. Értelemszerűen ez a szett jóval drágább, hiszen 35 735 euróba (12,8 millió forintba) kerül, de számottevően jobb kezelhetőséget biztosít a versenypályán.

42-48 hónappal az autó megvásárlását követően le kell cserélni a négy darab, Garrett gyártmányú turbófeltöltőt, mivel ezeknek az egységeknek ennyi a maximális élettartamuk. Ez egy 22 170 eurós (7,9 millió forintos) tétel. Egyúttal cserélni kell a légcsatorna hűtőjét is 18 718 euróért (6,7 millió forintért).

Ezen a ponton szükség lesz egy új üzemanyagtartályra is, ami vulkanizált gumiból, több réteg megerősített szövetből és kevlárból készül. Ez 37 437 eurót (13,4 millió forintot) jelent. Végül adjunk még hozzá további 24 391 eurót (8,7 millió forintot) a motor finomhangolásáért annak érdekében, hogy képesek legyünk a maximális, 1500 lóerős teljesítményt kipréselni a 8 literes W16-osból.

A szélvédő cseréje 51 169 euróba (18,3 millió forintba) kerül, és még az ablaktörlő lapátokért is 3240 eurót (1,2 millió forintot) kell fizetni.

Egy másik kritikus kérdés a Chiron Pur Sport fényezése, ami 47 071 eurós (16,8 millió forintos) tétel. Éppen ezért a cég azt javasolja, hogy minden esetben kézzel, speciális felszerelés használatával tisztítsuk.

Bugatti Chiron Pur Sport szemből

Mindezeket összeadva, négy év – azaz 48 hónap – alatt legalább három olajcserére, két garnitúra felnire és gumiabroncsra, egy szett fékre (tárcsák, betétek és féknyergek), egy motorhangolásra, egy turbócserére, egy új üzemanyagtartályra, valamint egy alkalommal a légcsatorna hűtőjének cseréjére lesz szükség. Vagyis a teljes költség 407 577 eurót (145,8 millió forintot) tesz ki adók, munkadíj és szállítási díjak nélkül.

Azoknak a tulajdonosoknak, akik befektetési céllal vásárolnak Bugattit és nem azért, hogy autózzanak vele, a fenntartási költségek lényegesen alacsonyabbak lesznek. Nekik 14 havonta mintegy 89 337 eurót (32 millió forintot) kell fizetniük azért, hogy sportautójuk folyamatosan csúcsformában maradhasson.

Ugyanakkor Muhammad azt is hozzáteszi, hogy egyes tulajdonosok akár 30 százalékos kedvezményt is kaphatnak a fenti díjakból, ami főként az ügyfél és a kereskedő közötti kapcsolattól függ.

Bár ezek a költségek elképesztően elrugaszkodottnak tűnhetnek számunkra, ám minden bizonnyal nem tántorítanak el senkit, aki megengedheti magának, hogy 3 millió dollárért vásároljon magának autót.