2022. július 12. | 13:39

1972 óta a Honda Civicből 27,5 millió példány kelt el világszerte.

1972-ben kezdődött a Civic története, ami az egyike volt az első Európában értékesített Hondáknak: kompakt méretek, alacsony üzemanyag-fogyasztás és megbízhatóság jellemeztez az eleinte kettő-, majd négyhengeres, 1,2-es motorral szerelt kisautót. Az első generáció Japánban, a Honda suzukai üzemében készült, az első négy évben 1 millió példány gördült le a gyártósorról.

honda civic 50
Honda Civic 1. generáció (1972-1979) 

A nyolcvanas években már 1,3 literes és 1,5 literes motorral jött a szedán, ferdehátú és kombi kivitel, sőt ötfokozatú váltót is kínáltak hozzá. 1983-ban szögletesebb karosszériát kapott és megjelent az Si változat 1,6 literes, DOHC motorral.

Honda Civic 3
Honda Civic 3. generáció (1983-1987)

1987-ben a negyedik generációval érkezett meg VTEC vezérlés, magyarul elektronikusan szabályozták a szelepnyitás idejét és mértékét. Az ötödik generáció 1991-ben mutatkozott be, a hatodik generációhoz már a CVT automata váltót is lehetett kérni, 1997-ben bevezették a Type R-t.

Honda Civic 6 type r
Honda Civic Type R - 6. generáció

2000-ben debütált egy kezdetleges hibrid hajtáslánc, 2005-ben a 8. generáció az „ufó-Civic” néven lett ismert. A 9. generáció a továbbfejlesztetett DTEC dízelmotorral a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, ugyanis egy 13 498 kilométeres szakaszt 2,82 literes átlagfogyasztással tett meg.

Honda Civic 10
Honda Civic Type R - 10. generáció

2015-ben a 10. nemzedék két VTEC Turbo motorral és megannyi vezetéstámogatóval felelt a modern világ elvárásaira, 2017-ben a gyári Type R minden idők harmadik leggyorsabb autója lett az elsőkerék-meghajtású szériaautók között a Nürburgring Nordschleifén. 2022-ben megérkezett a 11. generáció kizárólag hibrid hajtással, amit hamarosan mi is kipróbálhatunk a hazai utakon.

Honda civic 50
Az 1. és a 11. generációs Honda Civic

Forrás és képek: Honda