2022. szeptember 16. | 12:01

A futurisztikus koncepcióautó inkább hasonlít egy bukókeretes quadra, mint autóra, de egy marék kreatív ötlet sorakozik benne, amit jó lenne látni majd az új modellekben.

Nem semmi, amit az utóbbi időben a Dacia leművel új autó piacon, mert eladási számai az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) statisztikái szerint márd a Fordéval vetekednek és ez egy nagy szó, mert pár éve nem gondoltuk volna. De itt tartunk, jó autókat gyártanak kicsit kevesebb elektronikával, mint a nagyok, de ezáltal olcsóbban adják, ezért kiszélesedik az a vásárlóréteg, aki fontolgatja az új autó vásárlást. Ilyen számok mellett belefér az őrültség és a fantázia szabadon engedése, így történhetett meg a Dacia Manifesto koncepcióautó.

 

A Dacia eddigi tevékénységébe nehezen beilleszthető a modell, főleg, mert autóra kevésbé hajaz, mint inkább egy fedett Quadra. Először a Polaris ugrott be, persze ez sokkal futurisztikusabb és csak a számítógépeken létezik egyelőre. Bár az is biztos, hogy ebben a formában, sőt, talán sehogy sem fog megvalósulni, vannak benne okos részletek, amiket szívesen látnánk viszont a jövő Daciájában is.

Kívülről az autó elég extrém, órákig lehetne rajta boncolgatni a részleteket, de én most hármat emelnék ki. Egyrészt se ajtó, de ablakok, emiatt is inkább quadként jellemezném, mint egy igazi kalandvágyó hobbieszköz. A következő, hogy a vagány felniken légmentes abroncsok vannak, amikkel sok gyártó évek óta kísérletezik, de egyelőre nem született még a hétköznapokban is bevethető változata. A harmadik, hogy a logó csíkjában lévő nappali menetfény alatt egy szem LED-es fényszóró virít, ez felel a tompított és reflektor funkciókért is.

 

A beltérben is van ám ínyencség, bár itt elengedték azt a fékevesztett modern mentalitást, miszerint minél több a képernyő, annál jobb. Itt kizárólag a telefonunk lehet modern multimédia, emellett ha a dizájnt nem nézzük, ez egy minimalista beltér. Pontosan olyan, mint amilyennek egy ilyen jellegű hobbiautónak lennie kell. De ha már hobbi és extrém túrák, akkor a Manifesto üléshuzatait levehetjük és percek alatt hálózsákokként funkcionálnak tovább. Emellett a megfelelő kemping élmény mellé konnektorok is járnak, mivel az autó hátulján konnektorok vannak, ezeket egy kivehető akkumulátor táplálja amíg tudja.

 

Arról nem beszéltek, hogy a Manifestot mi hajtja és mennyire, de feltételezhetően elektromos lenne, ha valaha is lenne, mivel a környezettudatosság szellemiségében készült. Pont emiatt nagyjarészt újrahasznosított anyagokat használnának az építéshez az autó szinte midnen területén. Persze mint a legtöbb koncepcióból, ebből is épül majd egy feltehetően mozgatható kivitel, amit október 18-án, a Párizsi autószalonon mutatnak majd be a nagyközönségnek.