A Mazda történelem egy elveszettnek hitt darabkája került elő

Közzétéve:
2019-02-22, 09:01

Több, mint három és fél évtizedig mindenki azt hitte, hogy megsemmisült, de a napokban előkerült

35 év után előkerült az 1982-es Le Mans-i versenyen rajthoz állt Mazda 254i utolsó példánya, amit elveszettnek hittek. Az RX-7 alapjaira épült endurance versenyre tervezett autóból mindössze két darabot készített a gyártó. Annak ellenére, hogy ezek nem alkottak maradandót, még fontos elemei a Mazda történetének.

Az ominózus versenyen a Yokiro Terada, Allan Mofatt és Takashi Yorino alkotta csapat végül a 14. helyre hozta be a 82-es rajtszámú autót. A másik 254i oldalán a 83-as szám díszelgett és a 8. helyen álltak egészen a 180. körig, amikor a Tom Walkinshaw, Chuck Nicholson és Peter Lovett triónak fel kellett adnia a küzdelmet.

Mazda 254i RX-7 szemből

Az 1982. június 19-én tartott Le Mans-i 24 órás megmérettetést végül a Jacky Ickx által is terelgetett 956-os Porsche nyerte, akkoriban a németek otthon érezték magukat a francia pályán. Az endurance verseny után mind a két Mazda visszakerült Japánba és helyi versenyeken indultak.

Az egyik sárga, a másik pedig rózsaszín árnyalatot kapott hátralévő éveire, az előbbi nem sokkal később egy versenyen szinte teljesen megsemmisült, a másikat pedig 1984-ben látták utoljára a Fuji Speedway-en rendezett 1000 km-es endurance futamon. Senki nem tudja, hogy hol volt eddig, most azonban Japán nyugati részén akadtak rá.

Mazda 254i RX-7 kereke

Az eredetiségét illetően voltak kétségek, de végül a Mazdaspeed főszerelője Tachimoto-san megerősítette, hogy ez az utolsó megmaradt 254i. Ezt alátámasztja a jelenlegi fényezés alatt rózsaszín árnyalat is, ami illik a kocsi történetébe, illetve a hátsó futómű és a fékrendszer kialakítása is ezt bizonyítja.

Mazda 254i RX-7 hátsó szárnya

A 294 lóerős 13B kódszámú kétrotoros Wankel erőforrás mozgatja a mindössze 965 kilogrammos kasztnit, ez tovább növeli a ritkaság értékét, ugyanis csak ebbe a két autóba rakták ezt a kissé módosított motort. Arról nincs információ, hogy pontosan milyen állapotban van ez a példány.

Következő lépésként a Mazda kérésére restaurálni fogják az RX-7-est és később klasszikus versenyeken fog majd indulni.

Forrás:

További autós hírek

Brutális baleset rázta meg Szlovéniát szerda reggel. A balesetet egy kis Opel Corsa vezetője okozta, amikor feltehetően a rosszul megválasztott…

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Egy orosz színész nem bírta elviselni, hogy megelőzték, azonnal visszaelőzött. Vesztére. – írja az origo.hu Az egész jelenetet rögzítette az…

Legkevesebb 13 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán – jelentette hivatalos közlésre hivatkozva a szlovák média. A…

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közös kampány keretében, kétnyelvű közlekedésbiztonsági plakátokat helyezett ki az elmúlt…

Kapcsolódó írások

ford gt40 szemből
2019. június 14.
Ken Milesék 1966-ban megtörték a maranellóiak egyeduralmát Le Mans-ban, az erről készülő filmet hamarosan a mozikban is megnézheted.
Jos és Max Verstappen
2019. július 01.
Az F1 holland sztárja édesapjával, Jos Verstappennel indulna a 24 órás versenyen.
Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso
2019. július 07.
A 250-es volt a Ferrari egyik leghíresebb szériája, sorra zsebelték be a sikereket a versenypályákon, de az utcai változatok sem merültek a feledés homályába!
Furcsa különút a motorok között: Wankel-motor
2017. április 04.
Furcsa kakukktojás, amit egy olyan mérnök alkotott meg, aki nem járt műszaki egyetemre, mégis Le Mans-t nyertek vele, és nem lehet elmenni mellette szó nélkül