A Vario Research Car (VRC) egy olyan koncepció volt, amely máig párját ritkítja.
Sokak számára jelent problémát ma is, hogy többféle tevékenységhez többféle autót kell vagy kellene fenntartani. Egy a munkához, egy a szórakozáshoz stb. Néhány évtizeddel ezelőtt a Mercedes megpróbálta megoldani ezt a dolgot, ennek az eredménye volt a Mercedes Vario Research Car (VRC) koncepció, amely négy autótípus tulajdonságait próbálta meg ötvözni, mindezt ötletes módon.
A négyüléses, kétajtós kialakítású autó hátulját különböző, karbonszál erősítésű műanyag panelek segítségével lehetett variálni, így többféle céleszköz lett a megoldás. Egyrészt létrejött egy klasszikus formákkal rendelkező kabrió, itt még nem is volt olyan vészes, hogy a hátsó sorban nincs kifejezetten sok hely, mivel a legtöbb ilyen modellben is hasonló a helyzet.
Aztán volt egy igencsak ortopéd küldsejű kupé verzió, talán ez néz ki a legrosszabbul a négy változat közül. De a sor itt még nem ért véget!
Jött a Chevrolet El Caminóra hajazó pickup-kialakítás, ez már egy fokkal menőbb volt. És végül egy kombi, amely a praktikumra helyezte a hangsúlyt. Mindezen változatok közt néhány perc alatt lehetett váltogatni a megfelelő panelek felhelyezésével.
A beltérben egy, még mai sztenderdekkel is elfogadható méretű kijelző volt a középkonzolba építve, a külsővel harmonizáló kék-fekete kárpitozást pedig kockás ülésborítéssal fejelték meg.
Ami a technikát illeti, ebben a koncepcióban az elsőkerékhajtás-CVT váltó kombinációval kísérleteztek. Ez volt továbbá az első autó, amint a drive-by-wire fékrendszert kipróbálták.
Mercedes