szombat - 2024. május 18.
11 °C
időjárásborús égbolt
95 616 Ft
100 669 Ft
D 607 Ft

Olyat tett az Aston Martin, amit közel 20 éve egyszer sem

2003 óta nem volt frissítés, de az új arculat segítheti az eladásokat.

Az Aston Martin bemutatta új, leegyszerűsített logóját. A váltással a cég abban reménykedik, hogy a letisztult dizájn szélesebb körű vásárlókört vonz be, így megnövelheti az érdeklődést az első elektromos modellje iránt.

Az új logó a következő Aston Martin generáción fog debütálni, a közeljövőben bemutatkozó, 2023-as Vantage, a DB11 és a DBS is a letisztult márkajelzést fogja viselni, azonban a már jelenleg is kapható modellek nem kapják meg az új emblémát.

2003 óta viselik a cég autói ugyanazt a márkajelzést és a mostani csak a 8. átalakítás, amelyet az Aston Martin 109 éve alatt végrehajtott a logó kapcsán. Az Aston Martin szóvivője azzal indokolta a változtatást, hogy a vállalat ki akarja fejezni, mit is jelent a márka új, Intensity Driven nevű kampánya, amelynek része a logóváltás is.

A dizájncsere alig pár héttel azután történt, hogy a Szaúdi Nyilvános Befektetési Alap 16,7 százalékos részesedést vásárolt a cégben egy 78 millió angol fontos (aktuális árfolyamon 36,5 milliárd forint) megállapodás keretében. A részesedés mellett az Alap két széket is kapott az Aston Martin vezetőségi tanácsában.

Renato Bisignani, az autógyártó marketingfelelőse szerint az új kampány a következő lépés afelé, hogy az Aston Martin visszatérjen a Forma-1 világának csúcsára és megerősítse pozícióját a luxusautók között.

Az új logót Peter Saville grafikus készítette és a változások az előző jelzéshez képest nem annyira szembetűnők. A szárnyak kaptak erősebb ráncfelvarrást és a logó összességében letisztultabb és finomabb vonalakat kapott. Saville szerint a logó újragondolása fontos szerepet kap az Aston Martin márkanév megerősítésében.

Forrás:

AutoCar

Képek: Aston Martin