2022. február 28. | 15:35

A Vantage és DBX modellek összesen 12 futamon teljesítenek majd szolgálatot.

Az Aston Martin Forma-1-es részvétele jelentős részét képezi a cég közelmúltban, Lawrence Stroll által elkezdett átalakításnak. A csapat nem tartozott a Száguldó Cirkusz éllovasai közé a 2021-es szezonban, végül a konstruktőri bajnokság hetedik helyen végeztek 77 ponttal és egy dobogós helyezéssel.

Az istálló AMR22-es kódnevű, 2022-es versenyautóját néhány héttel ezelőtt mutatták be, amelyet idén is a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és Lance Stroll vezet majd. Nem csak ez a két Aston Martin köröz majd a pályákon, hiszen a brit márka most bemutatta azt a két autót, amelyek a Safety Car és Medical Car funkcióját látják majd el az idei idényben.

A Vantage és DBX modelleket a Mercedes-AMG 4,0 literes, ikerturbós V8-asa hajtja. Ezeket az autókat az Orosz Nagydíj törlését követően 22 futamosra fogyatkozott bajnokság 12 versenyhétvégéjén használják majd, elsőként melbourne-i Albert Parkban rendezett Ausztrál Nagydíjon.

Aston Martin Vantage biztonsági autó

A speciálisan átépített Vantage és DBX ugyanazt az Aston Martin Racing Green festést fogja viselni, mint az AMR22. A Vantage sofőrje Bernd Maylander lesz. A tapasztalt német ex-versenyző szorosan együttműködött a brit céggel, hogy az FIA előírásain túl minél inkább a saját igényeihez hangolják az autót.

A mérnökök első körben megnövelték a Vantage 504 lóerős teljesítményét, így a Safety Car most körülbelül 3,5 másodperces 0-100-as sprintidővel rendelkezik. Megváltoztatták a hűtőrács kialakítását, megnövelték az autó által termelt leszorítóerő mennyiségét, a tetőre pedig egy teljes egészében az Aston Martin által fejlesztett fényhíd került.  

A pilótafülkében Maylander és asszisztense hozzáférhet az FIA rendszeréhez, amely valós időben jelzi, hogy milyen figyelmeztető zászlójelzések vannak érvényben a pálya különböző pontjain. A Vantage karosszériáján és utasterében elhelyezett kamerák felvételeit pedig a TV közvetítések során használják.

Aston Martin DBX orvosi autó

Az Aston Martin DBX orvosi autót Dr. Ian Roberts, az FIA egészségügyi mentési koordinátora vezeti majd. Ő felel a versenyzők biztonságáért. Az SUV 542 lóerős teljesítmény és 700 newtonméter nyomaték leadására képes, a 0-ról 100-ra gyorsulást pedig 4,3 másodperc alatt teljesíti. A hivatalos orvosi autó különleges felszereltségéhez hozzátartozik két tűzoltókészülék, egy defibrillátor, a kötelező orvosi felszerelés és egy égési sérülések ellátására alkalmas készlet is. Hátul nincs középső ülés, a maradék négy ülőhelyen azonban hat ponton rögzíthető biztonsági öv található.