A legnagyobb brit online autópiaci oldal, az Auto Trader olyan parfümöt árul a weboldalán, amely a hirdetés szövege alapján újautó-illatot áraszt magából. Sajnálatos hír, hogy a kölnire csak a britek csaphatnak le, egyelőre ugyanis nem exportálják a terméket a világ többi országába.

Először azt hittem, hogy ez valami kamu, de a hírt több külföldi portál is lehozta, szóval igen nagy a valószínűsége annak, hogy nem egy előrehozott április elsejei tréfáról van szó. Az Auto Trader egyébként azzal reklámozza a terméket, hogy egy férfinak szüksége van arra, hogy úgy illatozzon, mint egy új autó, ha sikeres szeretne lenni. Szóval szerintük egy férfinak nem elég az, ha egy erős nő áll mögötte, a sikerhez az Eau De New Car néven futó kölnire is szüksége van. Mondjuk megnehezíti a parfümhöz való hozzájutást, hogy azt csak Nagy-Britanniában forgalmazzák, legalábbis egyelőre nincs szó arról, hogy a terméket külföldre is exportálják.

Eau De New Car parfüm

Az Eau De New Car termékcsalád tagjai a finom bőr és a viasz illatait ötvözik, a parfüm kizárólag az Autro Trader webldalán érhető el. Egy 50 milliliteres palack ára 175 fontban (67 ezer forintban) lett meghatározva, szóval olcsónak egyáltalán nem nevezhető a cucc.

Az újautó-illat kultusz egyébként több országban is ismert fogalom, az Egyesült Államokban légfrissítő formájában is kapható ez az illatorgia. A kínaiak viszont nem nagyon vannak oda az új autókat belülről átható illékony szerves vegyületekért. A kutatók szerint rengeteg ember fejében az illatok összekapcsolódnak az új autó vásárlásával járó mámorral, ezért rajonganak sokan az újató-illatért.