A technikai háttér adott ahhoz, hogy az autópályán mérjék az autósok átlagsebességét.
A megkérdezett magyar autósok 63 százaléka jó ötletnek tartaná az átlagsebesség-mérés itthoni bevezetését (egy évvel korábban az autósok 57 százaléka mondott igent az áltagsebesség-mérésre).
A felmérésben résztvevők 37 százaléka nem szeretne átlagsebesség-mérést, amit néhányan kifejezetten rossz ötletnek tartanak. Az átlagsebesség-méréshez kapcsolódó elv nagyon egyszerű:
Ha egy autó az autópályán gyorsabban teszi meg az utat két sebességmérő kamera között, mint az 130 kilométer/órával lehetséges lenne, akkor a sofőr minden bizonnyal gyorshajtást követett el, és már mehet is neki a büntetés.
A rendszer persze elvileg kijátszható, elméletileg megtehetné valaki, hogy - tudva a kamerák helyét és azt, hogy mennyi ideje van megtenni az adott útszakaszt - száguldozik egy kicsit, majd ellensúlyozásként lelassít és elcammog a külső sávban, de ez a forgatókönyv eléggé el van rugaszkodva a valóság talajától, egyszerűen életszerűtlen.
A magyarok többsége egyébként azt állítja, hogy városon belül kerüli a gyorshajtást, legalábbis ez derült ki a K&H biztos jövő felméréséből, amelyben 500 ember vett részt. Városon kívül már kevésbé tartják be a 90-es sebességhatárt a sofőrök, a sztrádákon pedig eléggé vegyes képet mutat a magyar autóvezetők magatartása.