2020. április 05. | 13:50

15 öregebb sportautó, amelyekért nem kell több 10 milliót kicsengetni, de az élményfaktor garantált.

A nagy teljesítményű és sportos autóknak mindig is megvolt és meg is lesz a saját piaca. Fiatal huligánok és komolyan elkötelezett sebességhívők, kanyarvadászok, drifterek és még sorolhatnám hányféle formája és módja van az emberiségnek arra, hogy benzinvérű legyen. A sportkocsik tehát sosem fognak kimenni a divatból.

És sosem lesznek olcsók, nem is voltak azok soha, ha újonnan vásároltad meg őket, akkor mindig borsos árat kóstáltak még az alapmodellek is. Éppen ezért sokan választanak öregebb darabokat, sőt, sokan esküsznek is rájuk., hiszen jobban módosítható és tartósabb technika rejlik bennük, mint azokban a gépekben, amelyeket a mai kapitalista nézetek és a folyamatosan szigorodó kibocsátási szabályozások miatt csupán “néhány évre” terveznek.

A restomod, vagyis a régi modellek új és modernebb alkatrészekkel való felfrissítése virágkorát éli, tombolnak a régi japán hátsókerekes klasszikusok, a német aszfaltszaggatók és az amerikai izom-lóerő gyárak. Ebben a cikkben 15 olyan autót találsz, amelyeket már 5 millió forint alatt megkaparinthatsz, és garantáltan egy zseniális sportkocsi tulajdonosa lehetsz. Az árakat dollárban adom meg nektek, hiszen ezek többségét csak importálva tudjátok megvásárolni, de jelzem azt is, hogy ez forintban körülbelül mennyit jelent.

15. Porsche Boxster S - 10 000 dollár ~ 3,1 millió forint

A Boxster S 2000-ben mutatkozott be a nagyközönségnek és egy elég népszerű, ám erősebb kivitele volt a Boxsternek, amely 4 évvel korábban, 1996-ban került piacra. A 2000-2001-ig gyártott verziót már 3 millió forint környékén is megkaparinthatod, vele együtt pedig a hátsókerék-hajtást és a 3,2 literes boxermotor 252 lóerős teljesítményét is.

14. Ford Mustang GT - 11 000 dollár ~ 3,4 millió forint

A Ford Mustang hírnevét nem kell nagyon bemutatni, amióta létezik, sokak álma egy ilyen autó. Nem a legjobb választás, ha az egyenes gyorsulás a cél, de a 2005 utáni modellek kezelhetősége már sokat javult. Ha 2006 és 2007 körüli évjárattal szemezel, akkor 11 000 dolcsi körül érdemes gyűjteni, de akár 9000 dolláros áron is kifogható. Az ötödik generáció GT kivitele 4,6 literes, 304 lóerős V8-assal érkezett, így nem csak az erő, de a hanghatás is garantált!

13. Honda S2000 - 12 000 dollár ~ 3,7 millió forint

Bár az S2000 nem örvend akkora népszerűségnek mint a Mazda MX-5, több szempontból is többet ígér a Miatánál (személyes vélemény: SOHA nem cserélném el érte a Madzagot). Egyesek szerint jobban fest, mint az MX-5 és sokkal ritkább is. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy újkorában jóval többet kóstált, mint a Miata. Ugyan kell hozzá kitartás és szerencse is, de akár 12 000 dollárért hozzájuthatsz a 2,2 literes, 242 lóerős motor hajtotta roadsterhez.

12. Nissan 350Z - 11 500 dollár ~ 3,5 millió forint

Nem szabad megfeledkezni róla, hogy Angliából jobbkormányos Z-t ennél sokkal olcsóbban is lehet vásárolni, de abban benne van a jobbkormányosság hátránya. A 350 Z egyébiránt méltó tagja a Z család generációinak, hatalmas sikernek örvendett a kezdetektől fogva, a népszerűsége pedig töretlen. Kora miatt egyre inkább az elérhető sportautó kategóriába tartozik, a fiatalok és idősebbek is egyaránt megtalálják benne azt, amit keresnek. A 3,5 literes V6-os kontinensenként más teljesítménnyel rendelkezett, találhatsz belőle 280 és 313 lóerőset is, Európára az előbbi lesz jellemző.

11. Chevrolet Camaro SS - 15 000 dollár ~ 4,6 millió forint

A Camaro SS a Ford Mustang nagy riválisa, a népszerűségük közel egyforma, mindkettő V8-as, így tényleg szinte csak a formavilág és a karosszéria mozgása befolyásolhatja a döntésedet. Ha jó árban akarsz találni, érdemes a 2010-es évjáratot bogarászni, hiszen egy 10 éves sportkocsi még bőven megállja a helyét.

10. Chevrolet Corvette C6 - 13 000 dollár  ~ 4 millió forint

A Corvette C6 valószínűleg az egyik legjobb a modern Chevrolet Corvette modellek között, Amerikában roppant népszerű a gép, sokak álma, ha használt izomautóban gondolkodnak. A legjobb árú évjárat a 2005 és 2007 körüli, itt a felső határ pedig 13 000 dollár körül áll meg. Európában nem sok ilyen rohangál, biztosan egyedülálló jelenség lenne bárhol az országban. A csúcsmodell teljesítménye 620 lóerő, amelyet egy 6,2 literes, 32 szelepes V8 biztosít.

9. Porsche 928 - 10 000 dollár ~ 3,1 millió forint

Egy klasszikus Porsche bukólámpákkal. Kellhet ennél több? Minden valamire való Porsche gyűjtő repertoárjában megtalálható, és sokan sorolják a kedvencek közé is. A kifinomult vonalvezetés és az egyszerűség az, ami megkapó a kocsiban. A legjobb ajánlatokat az 1980-as kiadásra találod majd, bár az igazi gyűjtők bőven felmennek a 15 000 dolláros ár fölé is, azért nem restaurált darabot jóval ez alatt is ki lehet fogni, főleg Európában. A kocsi teljesítménye 350 lóerős a csúcsmodell esetében, és a megszokott boxermotor helyett egy 5,4 literes V8 retyeg a motortérben.

8. Subaru WRX STI - 15 000 dollár ~ 4,6 millió forint

A forma, a szín, a név… Subaru WRX STI a modell, amely örökre beírta magát a World Rally Championship történelmébe, ráadásul nem kisebb nevek vezették sikerre, mint Colin McRae és Carlos Sainz. A 2006 és 2007 évben gyártott darabokat már akár 4 millió körül is kifoghatod, persze minél újabb, annál többet kóstál.

7. BMW M3 - 15 000 dollár ~ 4,6 millió forint

A BMW M3 valószínűleg az egyik legismertebb nagyteljesítményű utcai modell a világon. De vannak olyanok, akik egyenesen arra esküsznek, hogy a kocsi minden idők klasszikusa. A 2000-es évek közepéről származó modellek már 4 millió forint körül elérhetőek, a jó állapotúakért és az újabb generációkért azonban már annyival nagyobb összegeket kérnek el, hogy jó szorosra kell húzni a gatyát, ha az ember belevág.

6. Maserati Quattroporte - 11 500 dollár ~ 3,6 millió forint

Van valami varázslatos a Maserati modellekben. Úgy összességében az olasz autódesignban van valami állandó varázslatosság. Ha téged is magával ragadnak az olasz autók és egy Maseratira vágysz, ezt a szépséget már a feltüntetett áron is elérheted, a feltétel, hogy 2006 körüli modell legyen. A jármű designjának gyökerei az eredeti, 1963-as tervhez nyúlnak vissza.

5. Maserati Merak - 9 000 dollár ~ 2,8 millió forint

Egy újabb olasz gyöngyszem, most azonban a ‘70-es évekből. Egy pontosan ilyen modellt vásárolt Jeremy Clarkson is, a Top Gear egykori népszerű műsorvezetője az “olcsó olasz autót 10 000 font alatt” kihívás keretei között. A gépben egy 3,0 literes, 200 lóerős motor dolgozik.

4. Lotus Elise - 15 000 dollár ~ 4,6 millió forint

A Lotus legendásan kicsi és agilis autóiról híres. A vezethetőségük, súlyuk, méretük és ezek mellé párosított lenyűgöző teljesítményük miatt váltak keresetté a világon. Amerikában rettentő ritkának számítanak,  Angliában azonban találni belőlük megfelelőt, ha az emberi tudja, hogy hol keresse. A Lotus elnevezés még Colin Chapman nevéhez és a Forma 1 világához vezethető vissza, olyan pilóták kezei közé kerültek Lotusok, mint Jim Clark és Graham Hill. A 2000 körüli modellek között érdemes nézelődni, ha a megadott ár környékén szeretnél maradni.

3. Ferrari Mondial - 15 000 dollár ~ 4,6 millió forint

Mindenki szeretne egy Ferrarit, aki valaha autót birtokolt. Ez tény. A Mondial pedig az egyik legjobb választás, ha klasszikus Ferrarira vágyik valaki. Ezen az áron azonban jól meg kell nézni, hogy mit vesz az ember, arról nem is beszélve, hogy nem sok rohangál belőlük az utakon. Olaszországban, a gyártó hazájában érdemes keresgélni.

2. Porsche 911 (966) - 14 000 - 15 000 dollár ~ 4 - 4,6 millió forint

Egy Porsche 911 5 millió forint alatt elég hihetetlennek tűnik, csak úgy mint a Ferrari esetében. Nem hiszem, hogy van sportautó fan, aki visszautasítana egy 911-et, legyen az bármely generáció is. A második szériát keresgélve találhatsz ezen az áron kincseket, de ismét nagyon kell figyelned, hogy ne legyen még szétrúgva a gép.

1. Chevrolet Corvette C5 - 14 500 dollár ~ 4,4 millió forint

És a lista végén egy újabb Corvette, ha a C6-nál még egy kicsit régebbi designra vágynál, akkor a C5 is remek választás lehet számodra. 2001-es évjárat körül érdemes nézelődni, ezen az áron már jó állapotú és nem széthajtott darabok is fellelhetőek. Elsősorban az USA-beli aukciókon találhatod meg.

Nos, a teljesség igénye nélkül ez lett volna tehát 15 olyan sportautó, amelyet 5 millió forint alatt megvásárolhatsz. Te mit választanál, ha ez lenne a költségkereted? Bevállalnál valamit a listáról, vagy van egy jobb ötleted? Írd meg kommentben!