Ezt a masinát 1929-ben gyártották.
Gergi Zoltán szolnoki garázsában hamarosan elkészül az a legendás Mercedes-Benz SSK versenyautó, amelyet 1929-ben (!!) gyártottak.
Ebből a kocsiból összvissz 32 darab készült, és a Le Mans-i 24 órás versenyeken álltak rajhoz velük. A németek a Mercedes-Benz SSK segítségével tudták megtörni a Bentley egyeduralmát. A szolnoki garázsban pihenő Merci egy magyar gyűjtő birtokában van, aki két évtized alatt gyűjtötte össze a megfelelő alkatrészdarabokat. A motor, a váltó, a hátsó futómű és a vízhűtő kivételével az autónak nincs eredeti alkatrésze, így az csak hiteles másolatnak fog minősülni, de ez szerintem nem fogja zavarni a kocsi tulajdonosát.
Gergi Zoltán – aki az elmúlt egy évben szinte minden szabadidejét a Mercedes mellett töltötte – elárulta, hogy a beszerezhetetlen fődarabokat a garázsban kellett legyártani. Elmondása szerint a motorháztető elkészítése komoly kihívás elé állította, ugyanis 160 kopoltyú van benne, és ha ez nem lenne elég, mindegyik kopoltyú más mérettel rendelkezik. De ez még nem minden, mint kiderült, csak a sárvédő elvitt 100 munkaórát, abból pedig ugyebár 4 darab van. Viszont Zoltán olyan jó munkát végzett a karosszériával, hogy a tulajdonos elzárkózott annak a lefestésétől, csupán a szálirányban történő felcsiszolásra bólintott rá.
A soros, hathengeres, 7060 köbcentis benzinmotor (amely hengerenként 2 gyújtógyertyát tartalmaz) a kompresszoros feltöltővel alulról súrolja a 200 km/h-s végsebességet. Az üzemanyagtankba 100 liter nafta fér, versenytempóban 40 liter üzemanyagot zabál az autó 100 kilométeren. A motor alapból 200 lóerős, de padlógáznál ki lehet belőle csiholni 300 lóerőt is (a gázpedál tövig nyomásánál kapcsol be a kompresszor). A motorhoz egy négyfokozatú kézi sportváltó kapcsolódik.
Zoltán azt is elárulta, hogy a karosszériaelemeket öreg fényképek és műszaki leírások alapján hajlította meg, félelmetes elhivatottsággal esett neki a kocsinak. Le a kalappal előtte, szép munkát végzett!
Fotók: Mészáros János