A hómobilok (avagy motoros szánok) nagy fejlődésen mentek át az utóbbi évtizedekben, a modern modellek általában kisebb méretű két- vagy négyütemű motorokat használnak. Az egyik legkülönlegesebb hómobil ezzel szemben egy nyolchengeres motorral van szerelve, nem csoda, hogy a maga idejében szinte bárhova el tudott jutni. A felújított Bombardier B-7 a májusi Amelia Island-i árverésen 30 000 dolláros (9 millió forintos) kikiáltási árral lesz megvásárolható.

Bombardier B-7

Bombardier B-7

Ez a B-7-es egy 3,6 literes Ford Flathead V8-at kapott, amely 90 lóerőt ad le. A meghajtás egy háromfokozatú kézi sebességváltón keresztül jut el a hátsó lánctalpakra. Sajnos a járműnek igen komor eredettörténete van. Az egész akkor kezdődött, amikor Joseph-Armand Bombardier kétéves fia télen meghalt, mert az akkoriban létező járművek közül egy sem tudta biztonságosan és időben kórházba szállítani a csemetéjét. A hóbusz megtervezése után Bombardier rájött, hogy ez az idegtépő kiszolgáltatottság más háztartásokban sem volt ismeretlen jelenség akkortájt.

A Bombardier B-7 egyszerű utastere

Az első B-7-esek 1935-ben kerültek forgalomba, és azon nyomban elsöprő sikert arattak. A könnyűszerkezetes elv annyira hatékony volt, hogy az első Bombardier olyan terepeket is képes volt leküzdeni, amelyek gyalogosan járhatatlanok lettek volna. A legkorábbi modelleket fából építették, mivel az acél nehezebb volt, és akadályozta volna a haladást a mély hóban. A fából készült karosszéria viszont nem viselte túl jól a téli időjárást. Szerencsére az árverésre kerülő példány még mindig ép, mivel élete nagy részét egy múzeumban töltötte.

Lánctalp

A B-7-esek iránti kereslet az idő előrehaladtával jelentősen csökkent, mivel a québeci kormány elkezdte a hó eltakarítását az utakról. A Bombardier alkalmazkodott a helyzethez és létrehozott egy különálló, üzleti repülőgépeket gyártó részleget.