péntek - 2023. január 27.
0 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 630 Ft
100 674 Ft
D 692 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

1-es BMW-t vennék városi használatra, milyen buktatói lehetnek?

2022. december 04. | 08:35

Tímea használt autót vásárolna, de nem szeretne lyukra futni vele.

„Kedves Alapjárat!

Szeretnék venni főleg városi használatra egy 2008-2010 környéki 116i BMW-t. Nem találtam róla túl sok informácót, hogy mire kell figyelni egy ilyen autónál típushibák terén?

Köszönettel:

Tímea"

A kép illusztráció (Forrás: BMW)

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Pollák Tamást, a BMW-kre szakosodott Polltom szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Tamás először is leszögezte, hogy érdemes az autó vásárlás előtti átvizsgálását szerelőre bízni, és még egy szakműhelyben végzett átvizsgálás sem tud 100 százalékos biztonságú lenni, mert vannak olyan hibák, amelyek csak időszakosan jelentkeznek és jellemzően használat közben jönnek elő.

Ha az átvizsgálás pillanatában nem jelentkezik és a számítógép hibatárolója sem raktározta el, akkor ezek a hibák rejtve maradnak. Éppen ezért fejben kell tartani, hogy egy használt autó megvásárlása mindig jár némi kockázattal.

Amit a 116i BMW típushibáiról tudni érdemes

A fent említett 1-es BMW-ről elmondta, hogy karosszériája és futóműve jónak mondható, azonban akadnak bosszantó hibák.

Az elektromos kormányzárral adódhatnak gondok, valamint a jobb hátsó lámpa tömítése olykor tönkremegy, amely beázást, majd pedig elektronikai károkat okoz.

Az N43-as motorról Tamás elmondta, hogy a befecskendezőkkel és a gyújtótrafókkal is előfordulnak problémák. Előbbi hibája esetén felhígulhat a motorolaj, ez pedig csapágyas motort eredményezhet. Sokszor előfordul továbbá, hogy elromlik az olajpumpa, amely szintén okozhat fejtörést.

Itt is hozzátette, hogy mint minden BMW-nél, a motorolajat itt is a gyárilag megadott intervallum felénél, de legfeljebb 15-16 ezer kilométerenként célszerű cserélni.

Az NOx-szenzor akár 100 ezer kilométerenként is tönkremehet, amelynek javítása 2-300 ezer forint. Van még egy ritkábban előforduló hiba is a 116i-nél: a vezérműlánc vezető műanyagjai eltörhetnek, ezért megelőzésképp javasolni szokták a láncszett cseréjét.

Verstappen még Hamilton rekordjait is meg fogja dönteni? Ecclestone ezt reméli… Nem autózom túl sokat, ennek ellenére dízelben gondolkodom. Mindenképpen ráfaragok?

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!