Olvasónk Seat Altea XL-t vásárolna turbós benzinmotorral, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

Egy 125 lóerős, 1.4 TSI Seat Altea XL vásárlásán gondolkodom, 2015-ös évjárat környékén. Mikre kell odafigyelni ennél a modellnél típushibák tekintetében?

Előre is köszönöm a választ.

Tibor"

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki elmondta tapasztalatait ezzel a motorral kapcsolatban.

Ezek a korai TSI motorok számtalan típushibával rendelkeznek. Átugorhat a vezérműlánc, amely komoly összegekbe kerülő motorfelújításhoz vezet. A magasnyomású üzemanyagszivattyúval is sokszor van gond, de a turbó sem egy stabil darab. 

Ezek javítása milliós nagyságrendű is lehet, ráadásul a 7 sebességes DSG váltó és a kuplung hibája is elég gyakori ezeknél a korai példányoknál. Az ilyen hajtással szerelt autókból Krisztián szerint csak azokat szabad megvenni, amelyeknek előélete teljes mértékben leinformálható.

Az eladónak hitelt érdemlően kell tudni bizonyítania, hogy a fenti javításokat már elvégezte, vagy pedig olyan alacsonynak kell lenni a vételárnak, hogy beleférjen a hibák orvoslására szánt összeg a családi büdzsébe.

Az újabb, már nem láncos, hanem fogasszíjas vezérléssel ellátott ,VW-csoportos 1,4-es turbómotorról pedig ebben a cikkben olvashatsz.

Seat