Olvasónk hengerlekapcsolásos TSI-t venne, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.
„Tisztelt Alapjárat!
Érdeklödni szeretnék, hogy mi a véleménye egy hengerlekapcsolásos, 150 lóerős, 1,4-es Seat Leonról (2017-es)? Ugye régebben az 1,2-es és 1,4-es benzinmotorokkal volt baj? Ez már kiheverte a betegséget?Megköszönöm elöre is a válaszát!
Tisztelettel: Attila"

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki megnyugtató választ adott a kérdésre.
Krisztián szerint ez alapjában véve egy jó motor, fogasszíjas vezérléssel, így a korábbi vezérműlánc-problémák itt nem állnak fenn. Típushibája viszont, hogy a vízpumpájuk ereszti a hűtőfolyadékot, ez azonban nem része a fogasszíjas hajtásnak. Így a vízpumpa hibájából bekövetkező szivárgás nem fog motorkatasztrófához vezetni.
Amennyiben te is TSI modellben gondolkodsz, de inkább egy 2,0 literes kivitelben, akkor édemes elolvasnod ezt a cikket, amiben egy Passat kapcsán beszél róla Krisztián.