Olvasónk használt autót vásárolna, előtte azonban a VW-guruhoz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

B7-es Passatot szeretnék venni, 2011 körüli évjáratút. A 2.0 TSI mennyire tud problémás lenni ennyi idősen? Gondolkodom a DSG váltón is, de félek tőle egy kicsit. Joggal? Milyen típushibák jöhetnek elő?

Előre is köszönöm a választ.

Gergő"

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Ahogy azt Krisztián már egy korábbi Skodás kérdés kapcsán kifejtette, ezek az EA888 családba tartozó 1.8 és 2.0 TFSI motorok elég rosszak. Magas olajfogyasztás, a vezérműlánc és a kiegyenlítő tengely problémái jellemzik.

A motorfelújítás ezeknél garantált a Passat B7-eseknél, csak idő kérdése, mikor következik be, a költsége pedig akár 3 millió forint is lehet. Ami a 7 sebességes DSG-t illeti, a korai példányoknál szintén sok a probléma.

A DQ200-as széria kényes darab, a kuplung hibája is szinte mindegyiknél előjön. A javítás összege itt is lehet akár 1,5 millió forint.

Ezeknek a Passat 7-eseknek egyébként még problémája szokott lenni az elektromos kormányzár és a parkolófék. Krisztián inkább a 2.0 CR TDI motorral venne ilyen autót, a 6 sebességes DSG-vel. 

Egy biztos, használt autó vásárlása előtt érdemes szakszervizben átnézetni a kiszemelt példányt. Így csökkenthető az esélye annak, hogy valaki egy betegágyat vásároljon magának.

Volkswagen