Olvasónk turbós családi autóra vágyik, a Skoda-guru pedig megpróbálja lebeszélni a pénznyelőről.
„Kedves Alapjárat!
Bővül a család, így egy kombi autóban gondolkodom. 2 millió forint a keretem, a faceliftes kettes Octaviát nézegettem az 1.8 TFSI 160 LE motorral, kézi váltóval. Ez mennyire megbízható autó? Típushibája sok van, mennyire rozsdálnak?
Köszönöm a választ.
Üdvözlettel,
András"
Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.
Krisztián azzal kezdte, hogy ezekre a Skoda Octavia modellekre nem jellemző a rozsdásodás. A motorról viszont már nem tudott ilyen jókat mondani, hiszen ez az első szériában - amiről most is szó van - az egyik legrosszabbak közé tartozik.
Jellemző rá a magas olajfogyasztás (extrém esetben akár egy litert is megeszik 100 kilométeren), a gyári technológia szerinti javítás pedig ebben az esetben milliós tétel ennél az Octavia 2 modellnél.
Gyenge pontjai közé tartozik még a vezérműlánc, a vízpumpa és a kiegyenlítő tengely is. Szintén mindennapos eset a szervizükben a nagynyomású szivattyú problémája, Krisztián azt is hozzátette, hogy ezek javítását célszerű egyszerre elvégezni, ez pedig egy komolyabb motorfelújítást jelent, ami már meghaladhatja az autó vételárát.
Ezek ismeretében érdemes alaposan megfontolni, hogy akar-e bárki ilyen Skoda Octaviát venni ezzel, vagy akár a 2.0 TFSI testvérmotorral.