Uniós rendelet miatt vezeti be az új rendszert a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Fontos változás lép életbe az e-matrica és az e-útdíj rendszerében, hiszen egy EU-s rendelet értelmében minden tagállamban be kell vezetni a kétszintű ügyfélazonosítást online vásárlások esetén. Az Unió országai közül a NÚSZ Zrt. vezeti be elsőként ezt a szisztémát, mely 2019 április 1-jétől lép életbe.
Az ematrica.nemzetiutdij.hu és a hu-go.hu oldalakon ezentúl csak úgy lehet bankkártyával matricát vásárolni, ha az ügyfél azt a kódot is megadja, melyet a bankkártya azonosításhoz küldenek a telefonjára. A már megszokott kártyaadatokon (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) felül tehát még egy azonosító kódot meg kell adni a sikeres vásárlás végrehajtásához.
Éppen ezért fontos, hogy az ügyfelek azzal a mobilszámmal vásároljanak, melyet a bank is nyilvántart, adott esetben érdemes előzetesen egyeztetni a pénzintézettel, nehogy később gond adódjon egy esetleges téves telefonszám megadásával. Csak a megfelelő telefonszámra érkező azonosító SMS kódjával lehet tehát véglegesíteni az e-matrica vásárlást és az e-útdíj fizetést áprilistól.
A kétszintű ügyfélazonosítás mindenki számára előnyös. Jó a bankkártya tulajdonosoknak, mert így senki nem élhet vissza az adataikkal, és a csalók sem károsíthatják meg az ügyfeleket. Ezen felül jó a szolgáltatónak is, mert elejét veheti a visszaélésgyanús pénzügyi műveleteknek és az ilyen irányú ügyfélpanaszoknak.