Bekeményítene az EU a közlekedők védelmének érdekében

Frissítve:
2019-02-22, 18:05

Az Európai Parlament megszavazhatja, hogy egy rakás vezetési segédletet kötelező legyen beszerelni minden új autóba

Egy 2018-as előterjesztés szerint vezetéstámogató rendszerek egész sorát kellene szériafelszereltségként kínálniuk az autógyártóknak az EU-ban eladott járművekhez a jövőben. A javaslatról a hírek szerint márciusban döntenek, és ha megszavazzák a törvényt, akkor 2022-től lépne érvénybe az új rendszer.

Automata vészfékező rendszer

A legfontosabbnak az automata-vészfékező rendszer kötelezővé tételét tartják, ám a gyorshajtás visszaszorítása is komoly feladat. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács szerint az új intézkedéssel 15 éven belül 25 000 életet mentenének meg, mely egy elég optimista becslésnek tűnik.

A következő biztonsági asszisztenciákat tennék szériafelszereltséggé:

  • Automatavészfékező rendszer
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer
  • Sebességhatároló
  • Ittas vezetést tiltó rendszer beszerelésének előkészítése
  • Fáradtság és koncentrációfigyelő rendszer
  • Vészfékezésre figyelmeztető jelzés
  • Tolatásfigyelő
  • Baleseti adatrögzítő rendszer

Közúti balesetben felborult autó

Sok vezetéstámogatót már most is alapáron kínálnak egyes autógyártók, hiszen például az Euro NCAP törésteszten csak vészfékező asszisztenssel ellátott modellek kaphatnak ötcsillagos minősítést. Az új szabályozás értelmében a biztonsági modulokat olyan módon kellene az autógyártóknak fejlesztenie, hogy azt a fogyasztók is elfogadhatónak tartsák. Ezen felül arra is fokozottan figyelniük kell majd a mérnököknek, hogy a járművek agyát ne lehessen meghackelni.

„Bíztató, hogy sok vezetéstámogató rendszer már most is szériafelszereltség bizonyos modellekben, ráadásul vészfékasszisztens nélkül már nem lehet maximális pontszámot elérni az Euro NCAP vizsgán. A sebességhatároló is fontos kiegészítő, hiszen a sofőrök szeretik tudni, hogy milyen korlátozás van érvényben az adott útszakaszon.” – mondta Matthew Avery, a Thatcham Kutatóintézet vezetője.

Az viszont egyelőre kérdéses, hogy ha az Európai Parlament megszavazza az intézkedést, akkor rendelkeznek-e arról, hogy milyen módon kell az autó vételárába beépíteni a gyártóknak az új biztonsági kiegészítőket. Van esély arra, hogy az egyes modellek alapárának növekedéséhez vezet majd az új törvény. Az mindenesetre vitathatatlan, hogy a közlekedési balesetek száma visszaszorítható lenne az új szisztémával.

Forrás:

További autós hírek

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Gyalogátkelőhelyen gázolt el egy idős asszonyt egy negyvenöt éves Nógrád megyei nő. Mivel a baleset körülményei miatt elrendelt pályaalkalmassági vizsgán…

A HVG egyik olvasóját nem kicsi meglepetés érte ma. Egy kapuvári parkolóban, fizető övezetben hagyta autóját, miután parkolójegyet vett és…

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Az Electrec szúrta ki, hogy nemrég nyilvánosságra hozták a Tesla egyik idén benyújtott szabadalmát, ami “A járművek és a napelemek…

Kapcsolódó írások

2018-as Ssangyong Tivoli hátulról
2019. február 25.
Míg Magyarországon növekedtek az eladások 2018 januárjához képest, addig Európa nagy részén romlott a helyzet
autóbaleset
2019. április 18.
Egy friss felmérésből kiderül, melyik országban jut 1 millió emberre a legtöbb halálos baleset
Hibásan működő első fényszóró szemből fotózva
2019. november 05.
A rendőrség nem szívatni akarja a sofőröket, állítja Berzai Zsolt alezredes.
Kipufogógáz
2018. december 20.
Most a szén-dioxid-kibocsátás mértékével kapcsolatban született egyezség