A válasz nem gondolnám, hogy bárkit is meglepne, tekintve a hazai autóállomány állapotát, ugyanis a felmérésből az derül ki, hogy egy magyar család átlagosan 78 ezerből oldja meg egy évben az
állapotfenntartást.
Ez akár nem is lenne olyan rossz, ha mindenki legalább ennyit költene az autójára, viszont ha kibontod az adatokat, láthatod, hogy a válaszadók 25%-a 50-100 ezer forint körüli összeget költ az autó állapotának megőrzésére, míg 34% 25-50 ezer forintot és most jön a legsúlyosabb:
16%-a a válaszolóknak 25 ezer forintot, vagy annál is kevesebbet költ arra, hogy jól működő maradjon az autója.
Vagyis hát éppen nem költ.
Mert ez csak úgy jöhet ki, hogy kb. az olajcserét elvégzi és viszlát! Így aztán ez a 16% válaszadó termeli ki a
legselejtesebb autókat maga után. Elhiszem, hogy van olyan autó, amire alig kell költeni, de az olajcsere, alkalmanként fékbetét-csere és a többi kötelező dolog az alap, ha egy évnél tovább használod az autót. És akkor ki beszélt még egy esetleges nagyszervízről?
Persze 3% olyan választ is adott, hogy még nem volt szervizelve az autója és csak nagyon remélem, hogy tényleg azért, mert nem régen vette.
100 ezernél többet a válaszolóknak alig 14%-a költ szervizelésre, így jön ki átlagban pontosan az évi 78 ezer forint.
Aszerint is csoportosították a válaszokat, hogy kinek milyen autója van, így az öt leggyakrabban használt autó a kutatásban részt vevők között:
A Bárdi ezek alapján összeállította a webshopjában található termékeivel és áraival, hogy szerintük mennyiből lehet ezeknek az típusoknak az éves karbantartását megoldani:
|
|
Opel Astra G 1,4 16V
2003 |
Volkswagen Golf IV 1,4 16V
2003 |
Skoda Fabia 1,2 12V
2004 |
Suzuki Swift III. 1,3
2005 |
Ford Focus I. ,.4
2003 |
Alkatrész megnevezése |
Alkatrész márkája |
A Bárdi Autó bruttó kiskereskedelmi ára (forintban) |
Ablaktörlő lapát - első pár |
Valeo |
3 784 |
8 250 |
3 876 |
3 378 |
4 926 |
Első fékbetét - garnitúra |
Mintex |
11 556 |
8 989 |
11 278 |
11 500 |
11 226 |
Első féktárcsa - pár |
Juratek |
17 978 |
14 860 |
14 860 |
17 600 |
17 000 |
Első lengéscsillapító - pár |
Bilstein |
4 3 602 |
38 870 |
43 998 |
69 978 |
44 940 |
Total motorolaj 4l (5w-40)
Egységár - 2650 Ft/l |
Total |
10 600 |
10 600 |
10 600 |
10 600 |
10 600 |
Olajszűrő |
Alco |
1 181 |
1 351 |
1 450 |
1 158 |
1 359 |
Levegőszűrő |
Alco |
1 935 |
3 203 |
2 554 |
1 675 |
1 937 |
Pollenszűrő |
Alco |
2 470 |
1 915 |
3 110 |
1 819 |
2 575 |
|
Összesen: |
93 106 |
88 038 |
91 726 |
117 708 |
94 563 |
Én személy szerint szkeptikus vagyok ezzel a táblázattal, lengéscsillapítót elég ellenőrizni évente vagy 35 ezer km-enként, de cserélni nem feltétlenül, de ők miért is gondolnák így?
Itt meglepő módon a Suzuki Swift elvérzett a másik 4 leggyakoribb típussal szemben. Az alkatrészek hozzá
117.708 forintba kerülnek, míg a leggazdaságosabb a gyakori típusok közül a IV-es Golf a maga
88.038 forintos alkatrészáraival. Ezek csak alkatrészárak, hiába rendeled meg őket, nem szerelik be magukat, erre még nyugodtan rászámolhatsz munkadíjat is.
És akkor felteheted a kérdést:
Hogy is jön ki ez az évi 78 ezer forint átlagban?
Forrás:
Bárdi Autó