2017. október 30. | 17:36

A Bárdi autó felmérést készíttetett a Trend International piackutató céggel, hogy megtudhasd, mennyit is költenek a magyarok autóik fenntartására

A válasz nem gondolnám, hogy bárkit is meglepne, tekintve a hazai autóállomány állapotát, ugyanis a felmérésből az derül ki, hogy egy magyar család átlagosan 78 ezerből oldja meg egy évben az állapotfenntartást. Ez akár nem is lenne olyan rossz, ha mindenki legalább ennyit költene az autójára, viszont ha kibontod az adatokat, láthatod, hogy a válaszadók 25%-a 50-100 ezer forint körüli összeget költ az autó állapotának megőrzésére, míg 34% 25-50 ezer forintot és most jön a legsúlyosabb: 16%-a a válaszolóknak 25 ezer forintot, vagy annál is kevesebbet költ arra, hogy jól működő maradjon az autója. Vagyis hát éppen nem költ. Mert ez csak úgy jöhet ki, hogy kb. az olajcserét elvégzi és viszlát! Így aztán ez a 16% válaszadó termeli ki a legselejtesebb autókat maga után. Elhiszem, hogy van olyan autó, amire alig kell költeni, de az olajcsere, alkalmanként fékbetét-csere és a többi kötelező dolog az alap, ha egy évnél tovább használod az autót. És akkor ki beszélt még egy esetleges nagyszervízről? Persze 3% olyan választ is adott, hogy még nem volt szervizelve az autója és csak nagyon remélem, hogy tényleg azért, mert nem régen vette. 100 ezernél többet a válaszolóknak alig 14%-a költ szervizelésre, így jön ki átlagban pontosan az évi 78 ezer forint. Aszerint is csoportosították a válaszokat, hogy kinek milyen autója van, így az öt leggyakrabban használt autó a kutatásban részt vevők között: A Bárdi ezek alapján összeállította a webshopjában található termékeivel és áraival, hogy szerintük mennyiből lehet ezeknek az típusoknak az éves karbantartását megoldani:  
Opel Astra G 1,4 16V 2003 Volkswagen Golf IV 1,4 16V 2003 Skoda Fabia 1,2 12V 2004 Suzuki Swift III.  1,3 2005 Ford Focus I. ,.4 2003
Alkatrész megnevezése Alkatrész márkája A Bárdi Autó bruttó kiskereskedelmi ára (forintban)
Ablaktörlő lapát - első pár Valeo 3 784 8 250 3 876 3 378 4 926
Első fékbetét - garnitúra Mintex 11 556 8 989 11 278 11 500 11 226
Első féktárcsa - pár Juratek 17 978 14 860 14 860 17 600 17 000
Első lengéscsillapító - pár Bilstein 4 3 602 38 870 43 998 69 978 44 940
 Total motorolaj 4l (5w-40) Egységár - 2650 Ft/l Total 10 600 10 600 10 600 10 600 10 600
Olajszűrő Alco 1 181 1 351 1 450 1 158 1 359
Levegőszűrő Alco 1 935 3 203 2 554 1 675 1 937
Pollenszűrő Alco 2 470 1 915 3 110 1 819 2 575
Összesen: 93 106 88 038 91 726 117 708 94 563
  Én személy szerint szkeptikus vagyok ezzel a táblázattal, lengéscsillapítót elég ellenőrizni évente vagy 35 ezer km-enként, de cserélni nem feltétlenül, de ők miért is gondolnák így? Itt meglepő módon a Suzuki Swift elvérzett a másik 4 leggyakoribb típussal szemben. Az alkatrészek hozzá 117.708 forintba kerülnek, míg a leggazdaságosabb a gyakori típusok közül a IV-es Golf a maga 88.038 forintos alkatrészáraival. Ezek csak alkatrészárak, hiába rendeled meg őket, nem szerelik be magukat, erre még nyugodtan rászámolhatsz munkadíjat is. És akkor felteheted a kérdést: Hogy is jön ki ez az évi 78 ezer forint átlagban? Forrás: Bárdi Autó