Gábor sorhatos dízellel vásárolna utazóautót, előtte azonban a BMW-guruhoz fordul tanácsért.

„Tisztelt Szerkesztőség!

Amikor 2008-ban bejött az első BMW X6, nagyon megtetszett a formája. Kényelmes utazóautót vennék, mert napi rendszerességgel kell vidékre járnom. Egy 2010 környéki példányra gondoltam: 35d, 286 lóerő. Mikre kell figyelni egy ilyen korú autónál? Sok típushibája van?

Köszönettel:

Gábor"

A kép illusztráció 

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Pollák Tamást, a BMW-kre szakosodott Polltom szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Tamás elmondta, hogy a BMW X6 nagy tömege miatt (több mint 2,1 tonna) a futóműalkatrészek komoly igénybevételnek vannak kitéve. A rossz minőségű magyar úthálózat pedig csak ráerősít arra, hogy komolyabb költségek merülhetnek fel egy ilyen autó futómű-karbantartásánál. Autópályán egyébként sokáig bírják ilyen szempontból, ez is mutatja, hogy inkább oda lettek kitalálva.

Ami a motort illeti, az egy kényes pont. A vezérműláncot és tartozékait 200, de maximum 250 ezer kilométerenként cserélni kell, ennél a 306D5 motornál egyébként az is előfordult, hogy még a garancia lejárta előtt elszakadt a vezérműlánc. A cserénél érdemes ellenőrizni a főtengely és a hajtókar csapágyait is. A szíjhajtás futásideje is hasonló, itt a főtengely szíjtrácsával van a legtöbb gond.

Várható még a szívó- és a kipufogósor meghibásodása nagyjából 200 ezer kilométer után, a turbók pedig általában 300 ezer környékén adják be a kulcsot. A porlasztók és a nagynyomású pumpa pedig érzékeny a gázolaj tisztaságára, így ha ennek a minőségére az előző tulajok nem figyeltek, az szintén okozhat problémát.

Az automata váltó nem rossz darab, 300 ezer kilométerig nem nagyon szokott elromlani. Tamás már olyat is látott, ami 4-500 ezer kilométert is elment probléma nélkül. Ráadásul ezek a váltók javíthatók is. Elő szokott viszont fordulni probléma az osztóművel, de sokszor csak az állítómotor a ludas vagy a köztük levő műanyag persely kopik el, ami cserélhető elem az X6 esetén.

Az első kardántengely állapotára különösen figyelni kell, mert ha ennek a csuklója eltörik, az hatalmas károkat tud okozni. Erre egyébként volt visszahívási akció, amelybe sok példány bele is esett.

Elektronikai szempontból nincs kifejezett típushibája, de különféle problémák elő szoktak fordulni. A nem gyári, utólagos „kontárprogramokkal" történt beavatkozások viszont tudnak galibát okozni, ilyenkor a világítás és egyéb egységek moduljai is tönkremehetnek a BMW X6-nak.

A karosszéria nagyon jónak mondható, rozsdásodás nem jellemző rá. A beltérben a bosszantó problémák táborát erősíti, hogy az ajtóbehúzó burkolata szétfoszlik. Tamás szerint ebben az esetben az X5 és az X6 nagyjából megegyezik, körülbelül ugyanazokat lehet elmondani a két típusról. Arra viszont felhívta a figyelmet, hogy a kiszemelt példányt mindenképpen érdemes szakszervizben átnézetni vásárlás előtt.

BMW