Olvasónk egy E91-et venne 18i vagy 20i motorral, de előtte a BMW-guruhoz fordul tanácsért.
„Kedves Alapjárat!
Bővül a család, ezért le szeretnénk lecserélni az autónkat. BMW 320i vagy 318i kombira gondoltunk, 2007-es évjáratig. Mennyire jó döntès egy ilyen autót megvenni, ami mondjuk már futott 200 000 kilométert?
Tisztelettel:
András"
Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Pollák Tamást, a BMW-kre szakosodott Polltom szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.
Az E91 esetében a 18i és a 20i verzióknál az N43, az N46 és az N46N motorokról beszélünk. Tamás tapasztalatai szerint a futómű és a karosszéria nem okoz a kelleténél több problémát, a kombi kivitelnek azonban van néhány sajátos típushibája. A csomagtartó kábelköteg a hajlatnál néha eltörik, bár ez könnyen javítható probléma. A hátsó ablaktörlő tengelye pedig hajlamos berohadni. A panorámatető ápolására oda kell figyelni, mert ha a vízlefolyó eltömődik, akkor az további károkat okozhat.
Ami az N43-as motort illeti, itt a befecskendezőkkel és a gyújtótrafókkal is adódhatnak gondok. Előbbi miatt a motorolaj is felhígulhat, ez pedig oda vezethet, hogy csapágyas lesz a motor. Ha már az olajról esett szó, Tamás hozzátette, hogy itt is inkább a 15 ezer kilométer környéki olajcsere-periódust javasolja, ami a gyárilag megadottnál jóval gyakoribb.
Szintén gyakran megadja magát az olajpumpa, a vezérműláncot vezető műanyagok pedig hajlamosak eltörni, bár ez ritkábban jön elő. Aki biztosra akar menni, az megelőzési céllal cserélheti ezeket. Az NOx-szenzor akár 100 ezer kilométerenként is tönkremehet, a javítása pedig 2-300 ezer forint környékén van.
Az N46 és az N46N motoroknál ugyancsak probléma a vezérműlánc vezetőinek törése, de itt sem gyakran fordul elő. A motorolaj rendszeres cseréjét itt is legfeljebb 15 ezer kilométerenként célszerű elvégezni. A Valvetronik rendszer is beadja olykor a kulcsot, ennek javítása 150-300 forint környékén mozog. Megbízhatóság szempontjából Tamás inkább ezt a motort javasolja az N43 helyett, bár a teljesítmény itt kisebb.