Olvasónk egy Opel Corsa D OPC-t venne játszósautónak, ám előtte szeretné megtudni, milyen típushibákra kell figyelni egy ilyen kisautó kapcsán.

„Tisztelt Alapjárat!

Hobbiautó vásárlása előtt állok, a kiszemelt egy Opel Corsa D OPC lenne. A netet böngészve nem igazán találok róla friss infókat, ami rámutatna a 100-150 ezer kilométereket megtett modellek buktatóira, hibáira, fenntartási költségeire, valamint hogy mikre kell odafigyelni stb. Ezért szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni.

Köszönettel:

Péter"

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét. Vince kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a D Corsa ezen kivitelével kapcsolatban.

Elmondta, hogy előfordulhat az M32-es váltó hibája, ami ilyenkor jellemzően a kuplung és a kettőstömegű lendkerék cseréjével jár, így a javítási költség akár a 6-800 ezer forintot is elérheti.

A Corsa D karosszériáján megjelenhet a rozsda, a szűk hézagok miatt az egyes elemek kidörzsölik egymást. Az ABS kocka hibájával is találkoztak már, ilyenkor a fék vagy állandóan fog, vagy egyáltalán nem.

A műanyag elemek elöregedése miatt a termosztát házával és a termosztáttal szokott gond lenni, valamint a turbó hibája is előfordul olykor.

Vince hozzátette, hogy az autó korából adódóan a futóműre is kell költeni, összességében viszont jó és szerethető autó tud lenni egy megfelelően karbantartott Corsa OPC. Az elhanyagolt darabok viszont nagyobb javítási költségeket is rejthetnek.

Éppen ezért javasolt lekérdezni a kiszemelt autó előéletét, vásárlás előtt pedig célszerű átvizsgáltatni.

Opel