Olvasónk a 150 lovas TDI-ben gondolkodik, de nem akar egy lerúgott flottaszökevényt vásárolni.

„Üdv,

Egy hármas Skoda Octavia kombi vásárlásán gondolkodom, a széria elejéről, 2013-2014 évjáratút. Mivel sokat utazom autópályán, a 150 lovas TDI-ben gondolkodom, automatával. Gondolom ebből elég sok céges autóként futott, tehát nincs nagy esély a kevés futott kilométeres példányokra. Jó döntés ez ennyi idősen? Milyen költségekre kell felkészülni?

Köszönöm

Nándor"

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki elmondta tapasztalatait ezzel a Skoda Octavia 3-mal kapcsolatban.

Krisztián azzal kezdte, hogy mint minden autónál, itt is az előző karbantartásokon és az autó jelenkori állapotán múlik sok minden. Egy kevés kilométerrel rendelkező autó lehet rosszabb állapotban, mint egy egy többet futott példány.

Ez 2.0 TDI dízelmotor egy nagyon megbízható darab, de ha nem tartották rendesen karban, akkor az üzemanyagrendszerrel, a részecskeszűrővel és a turbóval is lehetnek gondok. Ezek javítása pedig elég költséges is lehet.

A kézi váltós kivitelek Skoda Octavia modellek is jók, 200-250 ezer felett viszont számítani kell a kettőstömegű lendkerék meghibásodására. A DSG sem egy kifejezetten problémás darab, de ezek közt is találkozott már olyannal, amire költeni kellett.

Végül Krisztián hangsúlyozta, hogy nincs olyan használt autó, amire nem kell költeni, egy ilyen korú járműnél bármikor jelentkezhet milliós nagyságrendű tétel. Ezt pedig mindenképp figyelmebe kell venni vásárlás előtt, célszerű átnézetni szakszervizben a kiszemelt példányt.

Depositphotos