Olvasónk egy kisebb egyterűben gondolkodik, de előtte a Skoda-guruhoz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

Családi autónak szeretnék venni egy 2009 környéki Skoda Roomstert. Sok infót nem találtam róla, hogy milyen típushibákra kell felkészülni egy ilyennél. A 80 LE 1.4 PDTDI motorral venném, évente kb. 25-30 ezer kilométert megyek.

Köszönöm a választ!

János"

A kép illisztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Krisztián szerint az 1,4-es PD TDI egy elég megbízható darab, csak elég magas kilométerfutásnál jönnek elő problémák. 250 ezer kilométernél már érdemes az olajpumpa láncát cserélni a biztonság kedvéért, illetve magasabb futásteljesítménynél a PD elem fészke tud kikopni, ami okozhat fejtörést.

Ismert hiba még ilyenkor a vezérműtengely elkopása és a hidraulikus kiegyenlítők átszakadása is. Típushiba még, hogy a váltójukban az egyik csapágy sűrűn megsérül, emiatt pedig zajossá válik a működése.

Egyébként egy jól eltalált autónak tartja a Roomstert, azonban az ajtók felső sarkának kialakítása rossz megoldás lett, hiszen könnyen sérülést okoznak nyitáskor, erre érdemes odafigyelni.

Ha esetleg szintén Skodában gondolkozol családi autó kapcsán, de inkább benzines vonalon, akkor az Octavia is szóba jöhet. Érdemes elolvasnod a TFSI kivitelekről a tudnivalókat, nehogy csapdába fuss.

Skoda