A statisztikák szerint a nők legtöbbször parkoláskor törik össze autójukat, míg a férfiaknál a legjellemzőbb hiba az elsőbbségadás meg nem adása.

Az autós balesetek leggyakoribb oka az, hogy a sofőrök képtelenek betartani az előírt követési távolságot, ezért ha az előttük közlekedő autó váratlanul fékez, már nem tudnak időben megállni. Beszédes, hogy a CIG Pannónia biztosító káresemények alapján készült elemzése szerint minden negyedik (24 százalék) káresemény hátterében ez áll. Nem sokkal marad le ettől a figyelmetlen tolatás és parkolás (21 százalék), míg az elsőbbség meg nem adása – ide tartozik a jobbkéz-szabály be nem tartása, a figyelmetlen sávváltás, a stop tábla figyelmen kívül hagyása – a maga 15 százalékával a baleseti okok között a harmadik leggyakoribb. Nem is gondolná az ember, de a vadállatokkal történő ütközés is előkelő helyen van a sorban (8 százalék), bár arról nincs adat, hogy ebből mennyi az igazán súlyos anyagi kár, mert egy elütött fácán és egy vaddisznó nagyon más jellegű kárt képes okozni. Első ránézésre nem vet túl jó fényt a magyar sofőrök felelősségtudatára, hogy a casco károk 6 százalékánál nem derül ki, hogy ki okozta a balesetet, mert a tulajdonos a parkolóban hagyott autóját találta sérülten. Persze az utóbbi adatot még a biztosító szerint is érdemes fenntartásokkal kezelni, mert furcsa módon az ilyen esetek rendszerint céges kocsikkal fordulnak elő. Valószínű, hogy itt nem sokszor nem is „cserbenhagyás” történik, inkább a hibázó munkatárs próbál kibújni a felelősség elől.  Érdekes módon jól meghatározható, hogy milyen baleseteket okoznak inkább nők, illetve melyeket jellemzőek a férfiakra. A nőknek főleg a parkolással gyűlik meg a bajuk, míg a férfiak az elsőbbség megadásával állnak hadilábon, ráadásul emiatt törik is az autóikat. Bármilyen balesetről is legyen azonban szó, a kár nagyságát alapvetően befolyásolja a relatív gyorshajtás, ami szintén „népbetegség” a magyar utakon.

Milyen autókat lopnak leginkább?

Minél nagyobb számban fut egy autó az utakon, annál többet lopnak belőle, ami logikus, hiszen így könnyebb értékesíteni a kibontott alkatrészeket. Ezért nem meglepő, hogy a CIG Pannónia által biztosított autók között a Volkswagen márka vezeti a 2017-es lopási statisztikát (23 százalék), amit a Ford (22 százalék), az Opel (13 százalék), a Skoda (9 százalék) és a Toyota (6 százalék) követ. Érdekes módon a céges autók vannak a legnagyobb veszélyben, ezek közül lovasítanak meg arányaiban a legtöbbet.  A felső kategóriás autók közül a tolvajok körében még mindig az Audi és a BMW a legnépszerűbb márkák, ezek gyakran alkatrészként végzik. Az elektromos és hibrid autók egyelőre nincsenek a lopott autók toplistáján, de valószínűsíthető, hogy amint több ilyen lesz az utakon, ezek sem lesznek biztonságban. A CIG tapasztalatai alapján a lopások területi megoszlását tekintve Pest megye és Budapest a leginkább kockázatos területek. Forrás: