Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsága által közzétett statisztikák szerint évről évre egyre jobbak a számok, de ez még így is rengeteg a közlekedési baleset. A 2015-2019-ig tartó időszakban évente átlagosan 625 ember vesztette életét az utakon, míg ugyanez a szám tavaly már csak 454 volt.

Bekötött három pontos biztonsági öv oldalról

A csökkenő tendencia hátterében többen említették a koronavírus járványt, hiszen sokkal kevesebben ültek autóba a kijárási korlátozások miatt, azonban nem csak ez, de a balesetek száma mellett még a benzin és gázolaj eladási adatok is 5-6 százalékot csökkentek.

balesetező autó kormánya széttörve közelről

Mindez persze annak is köszönhető, hogy a rendőrség egészen új módszerekkel igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy legyünk figyelmesek az utakon.

A hárompontos biztonsági öveket egyébként még az ‘50-es években találták ki, hogy aztán szabadalmazzák is. Az alábbi videóban egy olyan balesetnek a részleteit elemezték, ahol nem volt használatban ez az eszköz, így mindkét sofőr életét vesztette az ütközés következtében.

A személygépkocsi vezetője egyáltalán nem kötötte be magát, így az üléséből szinte akadálytalanul csapódott a szélvédőnek, majd kirepült az autóból. A másik résztvevő egy furgon volt, melynek sofőrje bekötötte ugyan magát, de csak azért, hogy a jármű figyelmeztető rendszere ne jelezzen, így azt a háta mögött vezette keresztül. Ha használják az övet, akkor valószínűleg túlélhették volna!