2021. szeptember 16. | 17:03

Ha elfogultan szereted a Hondákat, mélyről jövő fájdalomra számíts Marci tanácsának olvasása közben. Sajnos az utolsó európai Accord messze nem olyan tökéletes autó, mint amilyennek gondoltad. De mit ajánl helyette Marci? Úristen, egy új Suzukit?

„Szia, Marci!

Autóvásárlás előtt állok, nem égető, mivel home office-ban dolgozok a hét összes napján, de szívesen mennék le a haverokhoz a Balcsira, Pestre vagy Szegedre Kecskemétről havi pár alkalommal, vagy egy nagyobb bevásárlásra. Szóval inkább egy utazó autót szeretnék, jó lenne, ha akár egy bringa és egy sátor néhány csomaggal is beférne. Úgy érzem, kimaxoltam a tömegközlekedés és gyaloglás adta lehetőségeket 30 éves koromra. 6 millió körül van rá keret, de a felében gondolkozok vételár szempontjából, hogy maradjon a javításra, karbantartásra is bőven. Szerinted jó vétel lehet egy nyolcadik generációs Honda Accord? 2010-12 évjáratokból látok elérhető választékot. Van tapasztalatod a benzinesekkel, esetleg a 156 és 201 lóerős motorokkal is?

Köszi, Dani”

Szia, Dani!

Köszönöm kérdésed!

Hadd jegyezzem meg, hogy pont ilyen Accordot vettünk nem is olyan régen egy nagyon közeli barátomnak, mert szerintem az egyik legjobb szedán volt kategóriájában, és ez volt az álma. Időközben viszont kivezették az európai piacairól, így a történet véget ért, helyét pedig átadta az SUV-knak. Yeah… :(

A nyolcadik generációs Accorddal kapcsolatban az imént felhívtam a márkarajongók körében elismert Tóth Imre Honda-szerelő barátomat, hogy megkérdezzem a típus főbb hibáiról. A lista nem túl hosszú, de akadnak vaskosabb tételek:

  • a 2,4-es motor gyakran fogyasztja az olajat, és ezt rettenetesen drága javítani,
  • a hátsó féknyergek berohadnak és cserélni kell őket, ilyenkor tárcsával és betéttel illik, összességében nem túl olcsó művelet,
  • az orrán elhelyezett díszrács felülről második króm léce kiesik és elrepül, ez csupán 40 ezer forint körül szerezhető be, nem vészes,
  • a szélvédő díszléce is képes kirepülni nagyobb tempónál, a beszerzés viszont nehézkes és drága, kb 50-60 ezer/darab,
  • a kormánymű fogaslécének perselye kopogni kezd, ennek felújítása 3-400 ezer forint, és az esetek többségében nem sikerül tökéletesen,
  • az olajos motortartó bak képes összeülni, ez elég zavaró, mert a motor ilyenkor gyakorlatilag ráül a karosszériára,
  • a korrózióra érdemes figyelni, mert ezeket az autókat is utolérte a probléma,
  • utólagos LED-ek beszerelése esetén - ami mostanában divat - könnyen elfüstöl a MICU (Multiplex Control Unit), amelynek orvoslása szintén költséges.

Imre szerint ezek az autók azért a legtöbb esetben mégis hibamentesek, de a felsorolt problémák szinte mindegyike több tízezres vagy százezres tétel lehet. Szerinte a 2,0 literes motor a legmegbízhatóbb, tény, hogy nem olyan lobbanékony, mint nagyobbik társa. Habár érdemes tartalékolni vásárláskor, de 3 milliót félretenni egy 3 millióba kerülő Accord esetében talán túlzás lehet, hiszen az Accordban pont a megbízhatóság lenne a lényeg. Ha mindenképp ragaszkodsz a típushoz, akkor a helyedben fiatalabbak közül válogatnék 4-5 millió környékén, és mindenképpen átnézetném vásárlás előtt egy szerelővel, aki tudja, mit kell keresni. A kétliteres motorral venném és automata váltóval, mert ez egy nagy batár, a vezetési élmény manuális esetén sem túl kakas, így akkor már legyen kényelmes. Az értékvesztéssel viszont hatványozottan számolj, mert ahogy múlnak az évek, az Accord egyre öregebbé válik és lassan szertefoszlik hírneve a modell eltűnése miatt.

Hatmillával a zsebemben én egyébként besétálnék a legközelebbi Suzuki kereskedésbe, és vennék egy új, akciós hibrid Vitarát vagy SX4 S-Cross-t, amikor pedig lejár a garancia, csak simán eladnám és vennék megint valami újat. Ezt rengetegen csinálják így és meg is értem őket. Az Accord jó, de a 12 éves technika mára már elavult és a versenytársak rég lekörözték minden tekintetben. A megbízhatóság fontos, de nem minden, ráadásul egy Vitara vagy egy tavalyi Corolla kombi sem lesz problémásabb, sőt… ugyanakkor ezek a típusok már fejlettebbek vezetéstámogató rendszerek, multimédia, világítástechnológia, biztonság, környezetvédelem és számos egyéb területen. Szerintem ezen érdemes elgondolkodni.

Üdv:Marci