kedd - 2024. április 30.
21.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

Időnként elgyengül, majd visszaerősödik a Volvo, mi lehet a baja?

Olvasók Ford alapú Volvo C30-asa furcsán viselkedik, mert néha elmegy az ereje, néha meg visszajön, ennek az okát próbáljuk meg kideríteni szakértő segítségével.

„Sziasztok!

A Volvo C30, 1,6-os, 2010-es évjáratú dízelemben váltakozva hol elmegy, hol visszajön az erő. Tempomat mellett 140-ről visszaesik 120 körülire, majd 60-80 km után visszajön és ismét elmegy. Turbó és fojtószelep cserélve gyárira.
Mi lehet az oka? A szerviz nem találja...

Üdv: Feri"

Kedves Ferenc,

Ezek a Volvók sok mindenben osztoznak az azonos korú Ford Focusokkal és a motor is a Ford és a PSA-konszern közös fejlesztéséből születő 1,6 literes TDCI/HDI motor, így nyugodt szívvel kerestem fel Saáry Zoltánt, az Ess Motor Kft.-től, aki régóta Fordokkal foglalkozik.

Tőle azt a tippet kaptam, hogy ilyen tünet kapcsán a részecskeszűrő felé indulna el a hibakereséssel, egészen pontosan a regenerálásról van szó. Érdemes lenne vizsgálni azokat az időközöket pontosan, amikor elmegy az autó ereje és amikor visszajön, mert lehet, hogy egybevág a részecskeszűrő regenerálásával, és olyankor veszik el az erő.

Ugyanígy érdemes ezekben az időszakokban figyelni a töltőnyomást. A turbó szelepét és geometriaállítóját egy vákuum-szelep szabályozza. Ha ez a szelep tönkremegy, megemelkedik a töltőnyomás regeneráció közben, amit a rendszer teljesítménycsökkenéssel próbál kompenzálni.

Mindenképpen érdemes kiolvastatni az autót, bár ebben a részében Zoltán már nem tudott segíteni, mert a Volvók rendszere eltér a Fordétól. Ettől függetlenül remélem, hogy tudtunk segíteni.

Képek forrása:
Volvo