Így teljesített egymás ellen az Audi, a BMW és a Mercedes 2017-ben

Közzétéve:
2018-02-11, 08:54

Folyamatosan megy az összehasonlítás a német prémium autógyártók között. Ideje tiszta vizet önteni a pohárba és górcső alá venni a számokat - legalábbis az eladott autók számát tekintve.

Nyilvánosságra került, melyik márka hány darab autót értékesített a 2017-es év során.

Az Audi növekedése meglehetősen minimális volt 2016-hoz képest, csupán 0,6%-kal növelték az eladott autók számát. Ez különösen a vetélytársak növekedési üteméhez képest mérve tekinthető méréskelt adatnak. A növekedést a három nagy piac, Németország, USA és Kína eredményezte.

Audi vs BMW vs Mercedes

A BMW több eladott jármű mellett magasabb növekedési mutatóval is büszkélkedhet. A BMW csoport 2,46 millió autót adott el 2017-ben, ebből 2,08 millió volt tisztán BMW. Ez 2016-hoz viszonyítva 4,2 százalékos növekedést jelent. A legjobban a SUV-ok értékesítése pörgött, de az M-részleg is jól teljesített, 19,1%-kal növkedett.

A három német prémiumgyártó közül a Mercedes teljesített a legjobban mind az eladott autók mind a növekedés ütemét tekintve. 2016 után tehát ismét élen végzett a Merci, amire korábban 10 évig nem volt képes. Az eladott Mercedesek és Smartok száma kombinálva 2,42 millióra rúg, ebből közel 2,29 millió volt Mercedes. A növekedés üteme 9,9%-os volt, ami a Mercedes esetén is jelentős részben a SUV-ok eladásának volt köszönhető, de az E-osztálynak és a C-osztálynak is jelentős volt a szerepe.

Mindez így fest táblázatos formában (a számok a gyártók saját adatai):

[table id=23 /]

Megtréfálta a BMW az Audit, jött is a válasz

Az aktuális dobogó második és harmadik helyezettje hosszú ideje csipkedi egymást óriásplakátokon (is), a bajor gyártók ismét odaszúrtak egymásnak.

BMW vs Audi

Ezúttal Tunéziában került sor az újabb „csörtére”: A BMW közvetlenül egy Audi-kereskedés előtt helyezett el egy plakátot, melyen az áll, hogy:

„Sosem késő meggondolni magad!”.

Nem sokat késlekedtek az Audinál, és egy hasonló színvilágú és stílusú plakáttal vágtak vissza, melyen az állt:

„LOOOOL – Minek változtatnánk egy nyerő márkán”.

Érdeklődve várom, hogyan folytatódik a huza-vona.

Forrás: HVG

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon
2019. március 05.
A BMW, a Mercedes és az Audi is számos hibrid és elektromos hajtáslánccal szerelt modellt mutatott be a 2019-es Genfi Autószalonon. Megnéztük őket élőben!
A 8 legszebb hangú V12
2019. február 18.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.