Infografika - A Suzuki Magyarországon

Frissítve:
2018-11-02, 16:16

A Suzuki már több mint negyed évszázada megvetette a lábát Magyarországon. A vállalat történetéről készült infografika a főbb mérföldköveken felül egy diagramot is tartalmaz.

A Suzuki az Opel után a második nagy autógyártó volt, amely a rendszerváltást követően megtelepedett Magyarországon. 1991-ben máris megalakult a Suzuki Zrt., egy évre rá pedig elkezdték összeszerelni az ötajtós Swifteket egy nagyberuházás keretében az Esztergomban létesített gyáregységben. A négyajtós szedánok is a gyártás részét képezték 1993-tól, és habár az alkalmazottak száma ekkor még nem érte el a kétezret, a termelés olyan ütemben zajlott, hogy 1996-ra legördült a futószalagról a százezredik magyar Suzuki is.

Suzuki Magyarországon - infografika

Infografika - a Suzuki Magyarországon. Kattints a nagyobb méretért!

A 2000-es év fontos mérföldkőnek számított, hiszen ekkor indult el a Wagon R+ összeszerelése is, mely szintén nagy sikernek örvendett. Mire 2003-ban az Ignis is gyártásba került, a dolgozói létszám már jóval meghaladta a kétezer főt. Egy év múlva dízelmotorral is elkezdték gyártani a Wagon R+ és Ignis modelleket, melyek szintén szép számban fogytak a hazai és a külföldi piacokon is.

Az következő generációs Swift 2005-ös bemutatása után egy évvel új modell került a palettára, az SX4 gyártásának 2006-os kezdetekor évente nagyjából 200 ezer autót szereltek össze Esztergomban. A foglalkoztatottak száma egyre csak növekedett, 2007-re már hatezernél is többen dolgoztak a Suzukinál Magyarországon.

Az ezt követő év több szempontból is izgalmasnak ígérkezett, hiszen amellett, hogy 2008-ban indult el a Splash kisautó gyártása, a termelés is ekkor volt a csúcson Esztergomban, ugyanis évente csaknem 300 ezer jármű hagyta el a futószalagokat. A következő hazai gyártású modellre egészen 2013-ig kellett várni, ekkor jött az SX4 S-Cross típus, míg az azóta is nagyon sikeres Vitara 2015-től készül Esztergomban. Ennek a két modellnek nagy szerepe van abban, hogy a Suzuki újra virágzik hazánkban, sorra vezeti a Vitara szabadidőautó az eladási statisztikákat.

 

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

További autós hírek

Egy autós lesodródott az útról és egy jelzőtáblának ütközött. A vezető életét vesztette, utasa megsérült – írja a police.hu Egyelőre ismeretlen…

A Puskás Aréna nyitó labdarúgó-mérkőzését 2019. november 15-én, pénteken este 19 órai kezdettel játsszák. A stadion bejáratai a Dózsa György…

A kategóriák között egyértelműen a SUV vezeti az idei eladási listát (is), csak ebből a fajtából 47480 újat állítottak forgalomba,…

Brutális baleset rázta meg Szlovéniát szerda reggel. A balesetet egy kis Opel Corsa vezetője okozta, amikor feltehetően a rosszul megválasztott…

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak
A Tesla Motors története
2017. január 25.
Minden autógyárnak megvan a maga kis története, de nincs még egy olyan, amelyik úgy és annyira változtatta meg a világot, mint a Tesla
Együttműködhet a Toyota és a Suzuki
2017. február 11.
Együttműködési tárgyalások megkezdéséről állapodott meg hétfőn a két japán autógyártó, a Toyota és a Suzuki