2022. november 01. | 08:35

Olvasónk sokat autózik, ezért egy kényelmes, automata váltós autóra vágyik. Használtautó-tanácsadónk most is segít.

„Tisztelt szerkesztőség!

Kérdéssel fordulnék hozzátok.

Párommal jelenleg két autót tartunk, egy kis öreg benzines Fabia 6Y-t és egy nagy dízel Kia Sportage-et. Mivel mostanra csak én vezetek autót és egyiket sem szeretem, lecserélném a kettőt egyre. A következő darabokat találtam: Lexus GS 450h (első generációs), Audi A6 2.0 TDI és Mercedes C-osztály.

Ebből talán sejthető, hogy egy jó fogyasztású utazóautót keresek, mivel nagyon sok időt töltök benne és szeretem a kényelmet, a jó zenét, a praktikus kijelzőket stb. Az lenne a kérdésem, hogy ezekből melyik lehet olyan választás, amit egyszerű halandó ember fent tud tartani, illetve mik azok a hasonló kényelmes és csendes modellek, amik ebből a 3-3,5 millós keretből kijöhetnek.

Lexus esetében félek, hogy a 10%-os félretett összeg egy vezérléscsere alkalmával kevés lesz, a többi prémium márkáról pedig csak azt hallom, hogy cseppet sem észszerű választás, ha magának fizeti az ember. Mindenképp automata váltós autót vennék, mert váltok eleget a hobbiautóban. Ami még említésre méltó, hogy nem feltétlen nagy családi autót keresek, legtöbbször ketten, maximum hárman utazunk együtt.

A segítséget előre is hálásan köszönöm!

Máté"

Kedves Máté!

Teljesen együtt érzek veled, ami a meglévő két autótok élvezeti értékét illeti. Ha ugyanis szeretsz vezetni, ezek egyike sem éppen erre a célra lett megalkotva. Ugyanakkor azt is érdemes tudni, hogy a jóval magasabb kényelmet és menetteljesítményt nyújtó típusok fenntartási költsége még újszerű állapotban is valószínűleg a többszöröse a meglévő autóitoknak.

Az általad megjelölt 3-3,5 milliós keretbe a Lexusokból és Audi A6-osokból csak olyan sokat futott és/vagy elhanyagolt példányok férnek bele, amelyek szerintem egyik általad megfogalmazott elvárást sem fogják tudni teljesíteni.

Van ugyanakkor jó hírem is. Nem írtad ugyan, hogy melyik szériájú C-osztályos Mercedesre gondolsz, de az árkategória alapján a 2007 és 2013 között gyártott W204-es gyári kódú modell lehetne a cél. Ezzel a típussal évtizedes saját tapasztalatom is van, nyugodtan meg szabad venni. Különösen egy keveset futott, rendszeresen és szakszerűen karbantartott 2,2 literes, dízelmotoros változatot ajánlanék automata váltóval.

Ennek létezik 136 lóerős (200 CDI) és 170 lóerős változata (220 CDI). A legerősebb 204 lóerős (250 CDI) változat és az összes többi nagyobb motoros verzió véleményem szerint kerülendő. Bonyolultabb szerkezetek, magasabb a fenntartási költségük és nem feltétlen nyújtanak a hétköznapokban komoly pluszt a kisebbekhez képest.

Egy ismert típushibáról tudok, a gyújtáskapcsoló elfáradása a megkímélt példányokon is elég gyakori. A típus egyébként korabeli más típusokkal (Például Passat B6) összehasonlítva rendkívül megbízható. Nagyon kényelmes, ugyanakkor a korábbi Mercedesekhez képest sokkal masszívabb, szinte sportosan feszes a futóműve. Műszerfala, kezelőszervei rendkívül letisztultak, logikusak. A gyári hifije nagyon jó minőségű, de persze igény szerint fejleszthető újabb, nagyobb tudású fejegységgel is.

Talán egyetlen negatívuma, hogy utastere kicsit hangosabb egy nagyobb kategóriás luxusautónál. Ezen a benzines motor választása segíthetne, annak viszont a fogyasztása lesz érzékelhetően magasabb.

Felkai Gábor


Felkai Gábor: ötven éve az autók körül!

Közel harminc éve foglalkozom autókkal legalább hobbiszinten, illetve kereskedőként. Valójában azonban már két éves koromban is elsősorban az autók érdekeltek, ha így nézem, inkább ötven éve. Több mint 50 saját autóm volt, amióta jogosítványt szereztem, ehhez adódik jó néhány további típus, amelyeket rendszeresen használtam rövidebb-hosszabb ideig, és lassan 20 éve veteránozom is.

A számok talán soknak tűnnek, pedig valójában érteni nem lehet az autókhoz, legfeljebb az átlagosnál kicsit több ismerettel rendelkezni róluk. Ezt a kis pluszt szívesen megosztom bárkivel, ha megírja vásárlással, eladással és típusválasztással kapcsolatos kérdését az info@alapjarat.hu címre. Amennyiben írsz nekünk, az megjelenik majd az Alapjárat.hu felületein, hogy mások is okuljanak.


Depositphotos