Olvasónk egy régi dízel Audi A4-es vásárlásán gondolkodik, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

​​​​​Egy Audi A4 B7 vásárlásán gondolkodom, dízelben. A 2.0 PD TDI tényleg olyan rossz, mint mondják? Hallottam rémtörténeteket hatszögtengellyel meg egyebekkel. Milyen típushibákra kell felkészülni egy ilyen kocsinál? Azt is hallottam, hogy a régi automaták nem jók, inkább ezt manuálissal érdemes venni.

Köszönöm a választ!

Sándor"

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki elmondta tapasztalatait ezzel a típussal kapcsolatban.

Ezek a 2005-2007 közötti Audi A4-esek a B6 faceliftjének tekinthetők, a technológia ugyan az, mint a 2000-es évek elején. Krisztián szerint a 16 szelepes kivitelekkel rengeteg a baj, a 8 szelepes 2.0 PD TDI viszont megbízhatóbb, hozzátette, utóbbi szerinte méltán világhírű dízelmotor, akárcsak az 1.9 PD TDI.

A probléma ott van, hogy ezek ma már olyan korúak, hogy a legtöbbjük legalább kétszer is megtette a Föld-Hold távolságot, az életük végén járnak, így nagyon költséges már a fenntartásuk. Csak akkor éri meg ilyet venni, ha egy keveset futott, megkímélt példányt kifog az ember.

Nyilván életben lehet még tartani ezeket, de sokat már nem szabad várni tőlük. A PD technológiában egyébként nincs magasnyomású pumpa, de van helyette kettőstömegű lendkerék, elkopó hengerfej és a PD elemek meghibásodása is fellép ilyen korban.

A Multitronic automata váltó javítása pedig akár az autó árának 50-70 százalékát is kiteheti, így ezzel érdemes számolni. A maguk korában ezek nagyon jó autók voltak, mára viszont eljárt felettük az idő, így csak nagy körültekintéssel érdemes ilyet venni.

Audi