Olvasónk városi rohangáláshoz használná a C3-at, de vásárlás előtt szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Tisztelt Szerkesztők!

Egy 2007-2008 környéki Citroen C3 vásárlásán gondolkodom. Városban rohangáláshoz kellene, az 1,1-es motor is elég nekem. Milyen hibákra/költségekre kell felkészülni egy ilyen modellnél?

Köszönöm a választ,

Andrea"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Szilva Tamást, a PSA-csoportos autókra szakosodott Szilva Járműelektronika és Autószerviz vezetőjét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a C3 ezen kivitelével kapcsolatban.

Tamás azzal kezdte, hogy ezt a motort nem javasolja a Citroen C3 esetében, mert ezek a kivitelek jellemzően rosszul felszereltek, ráadásul olyan a motor gyenge, hogy ha a klíma be van kapcsolva, akkor elég nehéz tartani a forgalom ritmusát. Ráadásul a fogyasztása sem annyira kicsi, ha az ember rendesen használja.

Ha benzines C3 a cél, akkor inkább az 1,4-es, 75 lovast vagy a 109 lóerős 1,6-ost javasolja, utóbbi egy kicsit jobb vétel. A 75 lóerősnek típushibája, hogy a hegerfej tömítése szeret elmállani a motorolaj nyomóágánál, emiatt szivárog az olaj a hengerfejnél.

A kötelező karbantartások alkalmával pedig a szelephézagot is be kell állítani, amit sokan elhagynak. Egyébként egy elég tartós motor, feltéve ha van benne rendesen olaj és hűtőfolyadék.

A Citroen C3 hibája még, hogy a küszöbök rohadnak, valamint hogy beázhat a motorvezérlő. Utóbbinak oka, hogy sokszor nem teszik vissza a burkolatát. Ami még a C3 esetében kerülendő, az a Sensodrive váltó. Ennyi idősen nagyon sok gond van vele, amelyek javítása elég költséges.

Citroen