Olvasónknak anno nagyon megtetszett a formája, vásárlás előtt azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjáratosok!

Nézegettem az első generációs Citroen C4-eket, nagyon megtetszett a formája. A neten elég sok vegyeset olvastam ezekről, többnyire rosszakat. Az 1,4-es 90 lóerős verziókat néztem, érdemes ezzel venni? Vagy másik benzinmotor jobb lenne? Sok típushibája van?

Elöre is köszi!

Gergő"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Szilva Tamást, a PSA-csoportos autókra szakosodott Szilva Járműelektronika és Autószerviz vezetőjét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a C4 ezen kivitelével kapcsolatban.

Tamás szerint a KFU motorkódos 1,4-est messziről kerülni kell, mert elég sok gond van vele. Ha mindenképpen benzinest kellene ajánljon ebből a modellből, akkor inkább a 109 lovas, 1,6-os motorral érdemes megnézni, mert az egy elég hosszú életű motor.

Ami mindenképpen típushibája ennek a C4-nek, az a BSM tábla modulja. Az a probléma ezzel, hogy újonnan már nem lehet kapni hozzá, a bontott darabok megvásárlása pedig lutri. A leggyakrabban egyébként a fűtőventillátorral van a gond, de előfordulhatnak más anomáliák is.

Napjainkban általában azért szidják az első generációs Citroen C4-et, mert elért abba a korba, amikor már nagyon sok a leélt darab, amelyek képesek a tulajdonosok pénztárcáját folyamatosan apasztani valamilyen különös hibával. Egyébként Tamás szerint összességében nem egy rossz autó, de nagyon meg kell nézni, melyiket veszi meg az ember.

Érdemes vásárlás előtt szakszervizben átnézetni a kiszemelt példányt, mert nagyon csúnyán rá lehet fázni egy-egy rossz állapotú darabbal. Ha pedig érdekelnek a francia különlegességek, nézd meg ennek a fanatikus gyűjtőnek a kollekcióját:

National Motor Museum / Heritage Images / Getty Images