vasárnap - 2022. October 02.
13.5 °C
kevés felhő
alapjarat.hu logo
95 650 Ft
100 685 Ft
D 739 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Meg szabad venni egy hat éves CLA Shooting Brake-et?

Imre elcsábult a forma miatt, ám nem szeretne egy pénznyelő problémahalmazt vásárolni. Használtautó-tanácsadónk segít.

„Üdv!

A Mercedes CLA Shooting Brake autókat nézegetem már egy ideje. Az összeg, amit szánok rá kb. 20000 euró, a 2015-2017-es évjáratok jöhetnek szóba külföldről. Tudom, ezért a pénzért praktikusabb, jobb autót is lehetne venni,de ha ez tetszik… Mielőtt engedek a csábításnak a véleményed, esetleg a tapasztalatod kérném a típussal kapcsolatban, mert itthon elég kevés infót találtam. Fele városban fele országúton használnám, évi 10 000 km-t. Milyen motorban érdemes gondolkodni? Elég sok az automata váltós, de a teszteken nem dicsérik. Esetleg mire érdemes jobban odafigyelni, típushiba?

Válaszod előre is köszönöm! 

Imre"

A kép illusztráció (Forrás: Mercedes)

Kedves Imre!

Megértem a vonzalmat, legalább is, ami a formát illeti. A CLA Shooting Brake sokkal jobban sikerült, mint a négyajtós kivitel. Gyakorlatilag az A- és B-osztályt ide nem számítva, a legkisebb kategóriában is megcsinálták a sportos 'életmód' kombi-kupét. Ezzel számomra véget is érnek az előnyei, ha például a C-osztály hasonló korú és kivitelű példányaival hasonlítjuk össze. Szinte azonos árban kínálják őket, de nekem a C-osztály minden sportossága és modernsége mellett is komolyabbnak hat. 

A különbségek megjelennek a motorizáltság terén is, eléggé össze is lehet zavarodni a típusjelzéseket nézegetve, mert a korábbiakkal ellentétben nem mindig a motor méretét jelölik. Hogy csak egy példát említsek, a CLA esetében a 200d a hagyományos, jól bevált 2,2 literes CDI gyengébbik, 136 lóerős változatát jelöli. Ezzel szemben a C 200d, a megtévesztés kedvéért ugyanennyi lóerővel, már a Renault-tól származó 1,6 literes dízel átdolgozott változatát jelöli. 

A C220d mindkét típus esetében a 2,2 literes, erősebbik dízelt jelenti. És itt még nincs vége! C180d jelzéssel szintén a Renaul-eredetű 1,6-os motort kapjuk a gyengébbik változatban, míg a CLA esetében még 1,5-ös, 109 lóerős dízellel is találkozhatunk. Az 1,6-os benzinmotornak szintén 2 változata van: turbó nélkül 122, turbóval 156 lóerős kivitelben.
A használat várható módját és a megteendő kilométerek számát figyelembe véve én elsősorban az erősebbik benzinesre szavaznék. A C-osztályból létezik 2,0 literes benzines változat is, de gyakorlatilag lehetetlen találni, annyira ritka.

Az automata váltók megint csak eltérőek, a CLA 8-sebességes duplakuplungos váltója valóban nem mindegyik motorvariánssal tud teljesen harmonikusan együttműködni. A C-osztályt 7, bizonyos modelleknél és a 2018-as facelift után pedig 9-sebességes automatával kínálták, ez teljesen észrevétlenül teszi a dolgát. Jobb választásnak tartom a kézi váltónál, valahogy ezeknek az autóknak a kényelmes jellegéhez szerintem jobban illik. 

A használtpiacon is keresettebbek emiatt, esetleg kicsit könnyebben lehet értékesíteni is egy ilyennel szerelt változatot, ha arra kerül sor. Az esztétikailag sokak számára nagyon csábító sportos (AMG) változatokat a hazai útviszonyok miatt inkább érdemes elkerülni, ha a kényelmes futás is számít.

Kifejezett típushibája egyik típusnak sincs, apró bosszantó, főleg elektronikai hibák persze előfordulhatnak. A konkrét példány kiválasztásnál fontosnak tartom a végig követhető szerviz múltat, azon belül is ellenőrizendő, hogy a lezajlott visszahívási akciók mindegyikén részt vett-e az autó. Az adott árért elérhető minél alacsonyabb futásteljesítményű autót kellene megkeresni. 

Felkai Gábor


Felkai Gábor: ötven éve az autók körül!

Közel harminc éve foglalkozom autókkal legalább hobbiszinten, illetve kereskedőként. Valójában azonban már két éves koromban is elsősorban az autók érdekeltek, ha így nézem, inkább ötven éve. Több mint 50 saját autóm volt, amióta jogosítványt szereztem, ehhez adódik jó néhány további típus, amelyeket rendszeresen használtam rövidebb-hosszabb ideig, és lassan 20 éve veteránozom is.

A számok talán soknak tűnnek, pedig valójában érteni nem lehet az autókhoz, legfeljebb az átlagosnál kicsit több ismerettel rendelkezni róluk. Ezt a kis pluszt szívesen megosztom bárkivel, ha megírja vásárlással, eladással és típusválasztással kapcsolatos kérdését az info@alapjarat.hu címre. Amennyiben írsz nekünk, az megjelenik majd az Alapjárat.hu felületein, hogy mások is okuljanak.


 

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!