A sportos személyautók kínálatában erősek a németek.
Már régóta jelen vannak a közúti átlag autók nagyon feszesre húzott, sportos változatai a gyártók kínálatában. Már nem csak az autóverseny sorozatok homologizációs folyamata miatt születnek a rajongók kedvencei, a gyártók jóformán bármilyen típusból képesek ütőképes utcai változatot készíteni, így mindenki találhat magának tetsző lóerőgyárat.
A paletta ékkövei gyakran csak egy-egy kósza példányok, de vannak gyártók, amelyek komplett szériát tartanak a vevők becserkészésére. Ilyen az Audinál az RS, a BMW-nél az M széria, a Mercedes-Benz AMG, de a Jaguarnál az SVR vagy a Lexusnál az F széria is. Ugyan az egyes gyártók értékesítéseinek csak kis részét teszik ki ezek az autók, bőven akad vevő rájuk.

Az JATO Dynamics autóipari elemző cég megvizsgálta az egyes európai piacok szokásait azzal kapcsolatban, hogy melyik sportos modelleki a legkelendőbbek a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi és az Alfa Romeo kínálatában. Az eredmény azt mutatta, hogy az Audi modelljeit keresték a legtöbben 2021-ben és az idei első negyedévben is. A teljes RS széria eladásai, tehát az RS3-tól egészen az RSQ8-ig 17 600 db volt tavaly és 7000 darab elkelt az idei első 3 hónapban. Ez 2021-ben a teljes eladások 3 százalékát, idén 4,7 százalékát tette ki.
Az Audit a Mercedes-AMG követi 2022 első negyedévében 6300 db-os értékesítéssel, bár ez visszaesést jelent, mert harmadával kevesebb, mint az előző év azonos időszaka. Az AMG változatok az Audihoz hasonlóan nagymértékben fedik le a paletta modelljeit, ami a teljes eladások 4,1%-át tette ki az első három hónapban. A BMW idei évkezdése 3600 autót jelentett az M széria kapcsán, ami 18 százalékos erősödés a 2021-es első negyedévhez képest. A BMW eladásainak a többiekhez képest kisebb, 2,3 százalékát teszik ki a hegyes sport változatok.
A németek kínálatához képest némiképp mást mutatnak az Alfa eladási adatai. Bár az olaszok összeladása töredéke a már említett márkáknak a vizsgált európai országokban, 2022 első negyedévében a Giulia és Stelvio Quadrifoglio 5,8 százalékot hasított ki. Bár láthatóan a vásárlók számára népszerűek a Quadrifogliók, nyilván az is közrejátszik a magasabb arányban, hogy az Alfa Romeo kínálata kevésbé változatos, mint a konkurens németeké.