Olvasónk okos: vásárlás előtt inkább körüljárja a témát, mintsem hogy lyukra fusson.

„Kedves Alapjárat!

BMW E92-t szeretnék venni hétvégi használatra, leginkább élményautónak. 330i kivitelt vásárolnék, a 13-15 ezer eurós kategóriában már úgy láttam, normálisak vannak a Mobilén. Mikre kell figyelni ennél a modellnél, milyen típushibái vannnak (motor, futómű, elektronika stb.)?

Köszönettel,

Péter"

A kép illusztráció (Forrás: BMW)

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Pollák Tamást, a BMW-kre szakosodott Polltom szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Tamás jó választásnak tartja a 3-as BMW E92-t, jól sikerült karosszériája alapvetően nem hajlamos a rozsdásodásra. Olykor viszont előfordul a központi karosszériamodul és az ajtók zárjainak hibája.

A beltérben gyenge pontként említette az övkitolót, amely könnyedén eltörhet, ha durván nyúlnak hozzá. A futóműve viszont még a magyar utakon is viszonylag strapabírónak mondható.

Ami a hajtást illeti, Tamás elmondta, hogy a BMW E92 330i-t háromféle motorral gyártották: N52, N52N és N53. Egyikkel sincs komolyabb gond, az N52 első szériája viszont 200 ezer kilométer felett hajlamos az olajfogyasztásra, amit általában a szelepszár szimmeringek cseréjével lehet orvosolni.

Hozzátette, hogy az N52N-nél ezt a hibát már kiküszöbölték, azonban mindhárom variációról elmondható, hogy ha a gyári előírás szerinti olajcsere-intervallumokat betartják, akkor a vezérműtengely leszorító kalodája és a tengely is megkopik, valamint VANOS-probléma is előfordulhat.

Éppen ezért ő a maximum 15 ezer kilométeres periódusokat javasolja az olajcserék kapcsán. Szintén mindhárom motornál probléma tud lenni a vízpumpa, ez egy gyenge pont.

Az N53-at nagynyomású üzemanyagrendszerrel és NOx-katalizátorral látták el, ezeknek javítása sem ritka eset, és elég költséges is. Ilyenkor legtöbbször az injektorokat, a nagynyomású pumpát és az NOx-szenzort kell cserélni.

Mindhárom motor esetében okozhatnak gondot a gyújtótrafók, itt Tamás csak a gyári alkatrész beszerelését javasolja, mert a többi nem megfelelő minőségű. Az sem ritka, hogy ezek a motorok fals levegőt szívnak, az N53 esetében ez pedig költségesebben javítható ez a 3-as BMW.

Végül hozzátette, hogy ha a teljesítmény a lényeg, akkor az N53-at ajánlja, ha viszont a megbízhatóság, akkor inkább az N52N-t.