Olvasónk újabb sorhatos BMW SUV-t vásárolna, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Tisztelt Szerkesztők!

Egy 2014 körüli, F15-ös BMW X5 35i vásárlásán gondolkodom, korábban volt már egy 2008-as E70-em, csak az 30i volt. Tudtommal ez egy másik motor. Milyen problémákra kell felkészülni ennél a típusnál? Mindig azt hallom, hogy ezek már sokkal rosszabbak mint a régebbi szériák? Ez igaz?

Köszönöm a választ:

Gábor"​​​​

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Pollák Tamást, a BMW-kre szakosodott Polltom szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Az E70-es BMW X5 esetében az N52 motorról van szó, amelynek legnagyobb hibája az, hogy a vezérműtengelyek csapágyazása megkopik, ennek pedig magas a javítási költsége. Az F15-ös szériánál a 35i motor kódja N55, itt már kiküszöbölték a korábbi problémát.

Viszont a hajtókarcsapágyak megkopása jellemző hiba volt, Tamás pedig megelőzési céllal azt szokta javasolni, hogy 200 ezer kilométernél célszerű leellenőrizni ezek állapotát, szükség esetén pedig cserélni őket.

Tamás egyébként nem nevezné semmiképp sokkal rosszabbnak az F15-öt, ennek a sorhatosa erősebb és a fogyasztása is sokkal kedvezőbb (a két motor összehasonlítása persze csak normál használat esetén lehetséges). Fontos tudni, hogy minden autót más és más sofőr használ, szervizelésükben is különböznek. 

Ezek a tényezők jelentősen befolyásolják az egyes motorok élettartamát, az igénybevétel mértékével pedig összhangban kellene legyen a karbantartás. Tamás szerint a gyárilag megadott szervizelési normák még az átlagos használathoz is alulkalibráltak.

BMW