2023. július 08. | 08:05

Olvasónk egy S350-es Mercedes vásárlásán gondolkodik, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Üdv!

Érdeklődni szeretnék, hogy a Mercedes W221 S350 (2007) modellnek milyen típushibái vannak? Válaszukat előre is köszönöm!

Krisztián"

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Németh Ádámot, aki Mercedes modellek szervizelésével foglalkozik. El is mondta a legfőbb tudnivalókat a W221-es S-osztállyal kapcsolatban.

Az ebben a Mercedes S-osztályban dolgozó motorcsalád az M112/M113-at váltotta fel, hengerenként már csak egy gyújtógyertyával. Fogyasztásban ezek a motorok nem annyira kedvezőek, de egy ilyen autót nem is ezért vesz az ember.

Ádám elmondta, hogy ez az M272-es V6-os benzinmotor alumínium blokkal és hengerfejjel rendelkezik. Ez azért lényeges, mert ha ennél az S350-nél betartják a gyárilag előírt olajcsere-periódust, akkor elég hamar megkopik benne a nikasilos réteg, és fogyasztani kezdi az olajat. Ádám ezért az előírtnál gyakoribb olajcseréket javasol ennél a típusnál.

További gond ezekkel a modellekkel, hogy a 2004-2008 közt gyártott példányoknál a balansztengely fogaskerekei hamar elkopnak. A felhasználó ebből a motorkontroll lámpán kívül mást nem nagyon észlel, a teljesítményéből nem veszít az autó.

A javítása viszont úgy indul, hogy a motort és a váltót is ki kell szerelni, ez pedig egy költséges javítást eredményez. Szét kell szedni a motort, a vezérlés elöl van, a balansztengely pedig hátul rögzítve, így előrefelé lehet kivenni. Ilyenkor előfordul, hogy az állítókereket is cserélni kell, természetesen a vezérlés komplett cseréje mellett. Ezt a problémát azonban a 2009 utáni modelleknél már megoldották, erősebb tengellyel szerelték ezeket az S-osztályokat.

Szintén gondot szokott okozni, hogy nincs megfelelő olajnyomás. Ekkor is a check engine jelzés villan fel, valamint a menetirány szerinti jobb oldal vezérműtengelyének állítására kezd panaszkodni a gép. Ilyenkor meg kell vizsgálni a vezérlést, ha ez rendben van, utána meg kell mérni az olajnyomást és endoszkóppal ellenőrizni a hengert.

Elő szokott még fordulni, hogy a szívósor keresztmetszetének állítókarja eltörik, amely egy műanyag alkatrész. Az olajszivárgás sem ritka, a szenzorok, a légtömegmérő és a termosztát környékén, a dugattyú csapszege pedig kopoghat.

Elektronikai hibákból is akadnak izgalmasak, valamint a hidraulikus lengéscsillapító és a légrugó is kényes pontja ennek a Mercedes S-osztálynak ennyi idős korban.

Mercedes