Olvasónk egy S350-es Mercedes vásárlásán gondolkodik, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.
„Üdv!
Érdeklődni szeretnék, hogy a Mercedes W221 S350 (2007) modellnek milyen típushibái vannak? Válaszukat előre is köszönöm!
Krisztián"
Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Németh Ádámot, aki Mercedes modellek szervizelésével foglalkozik. El is mondta a legfőbb tudnivalókat a W221-es S-osztállyal kapcsolatban.
Az ebben a Mercedes S-osztályban dolgozó motorcsalád az M112/M113-at váltotta fel, hengerenként már csak egy gyújtógyertyával. Fogyasztásban ezek a motorok nem annyira kedvezőek, de egy ilyen autót nem is ezért vesz az ember.
Ádám elmondta, hogy ez az M272-es V6-os benzinmotor alumínium blokkal és hengerfejjel rendelkezik. Ez azért lényeges, mert ha ennél az S350-nél betartják a gyárilag előírt olajcsere-periódust, akkor elég hamar megkopik benne a nikasilos réteg, és fogyasztani kezdi az olajat. Ádám ezért az előírtnál gyakoribb olajcseréket javasol ennél a típusnál.
További gond ezekkel a modellekkel, hogy a 2004-2008 közt gyártott példányoknál a balansztengely fogaskerekei hamar elkopnak. A felhasználó ebből a motorkontroll lámpán kívül mást nem nagyon észlel, a teljesítményéből nem veszít az autó.
A javítása viszont úgy indul, hogy a motort és a váltót is ki kell szerelni, ez pedig egy költséges javítást eredményez. Szét kell szedni a motort, a vezérlés elöl van, a balansztengely pedig hátul rögzítve, így előrefelé lehet kivenni. Ilyenkor előfordul, hogy az állítókereket is cserélni kell, természetesen a vezérlés komplett cseréje mellett. Ezt a problémát azonban a 2009 utáni modelleknél már megoldották, erősebb tengellyel szerelték ezeket az S-osztályokat.
Szintén gondot szokott okozni, hogy nincs megfelelő olajnyomás. Ekkor is a check engine jelzés villan fel, valamint a menetirány szerinti jobb oldal vezérműtengelyének állítására kezd panaszkodni a gép. Ilyenkor meg kell vizsgálni a vezérlést, ha ez rendben van, utána meg kell mérni az olajnyomást és endoszkóppal ellenőrizni a hengert.
Elő szokott még fordulni, hogy a szívósor keresztmetszetének állítókarja eltörik, amely egy műanyag alkatrész. Az olajszivárgás sem ritka, a szenzorok, a légtömegmérő és a termosztát környékén, a dugattyú csapszege pedig kopoghat.
Elektronikai hibákból is akadnak izgalmasak, valamint a hidraulikus lengéscsillapító és a légrugó is kényes pontja ennek a Mercedes S-osztálynak ennyi idős korban.