2022. április 14. | 17:50

Ricsinek gyereke született, ezért tágasabb autóra cserélné eddigi Toyota CH-R-ét. Tetszik neki a Peugeot 308 SW, amely ráadásul az Év Autója volt a megjelenésekor. Marcinak nem tetszik az Év Autója díj hamis ígérete.

„Kedves Marci!
A segítségedet szeretném kérni. Első tulajdonosa vagyok egy 2017-es Toyota C-HR 1.2 turbónak, viszont a gyerkőc miatt ez az autó már kicsi, és ennek az árát szeretném beleforgatni egy kombiba. A Peugeot 308 SW második generációja a kiszemeltem (ha lehet, automata váltóval), csak azzal vagyok bajban, hogy alapvetően benzinest vennék, viszont az 1.6 THP motorról nem sok jót olvastam, az 1.2 Turbóból pedig már megjöttem. Tudom, hogy a Peugeot dízelei nagyon jók, viszont alapvetően napi 2x10 kilométert teszek meg és félek, hogy a sok rövidebb táv negatív hatással lenne az autó élettartamára. Melyik motort és váltót javasolnád?
Köszönettel: Ricsi”

Toyota C-HR
A kép illusztráció (Forrás: Toyota)

Kedves Ricsi!

Köszönöm leveled. 2014-ben a Car Of The Year, vagyis az európai év autója választáson a Peugeot 308 lett a nyertes, olyan típusokat maga mögé utasítva, mint a Tesla Model S, a Mercedes S-osztály és a BMW i3. Azóta nem tudom teljesen komolyan venni a COTY-t, hiszen az eredmény egyszerre röhejes és kínosan érthetetlen.

A legutóbbi ilyen autónkat közel egy évig árultuk ötvenezer kilométerrel, gyakorlatilag újszerű állapotban, dízelmotorral. Talán a vásárlók nem olvasták a korabeli COTY-híreket, vagy olvasták, de ők sem hittek ezeknek. Ennél rosszabb talán csak akkor lett volna a helyzet, ha bármelyik benzinmotorral kínáljuk, mert akkor talán még mindig meglenne.

Peugeot 308
Kép: Peugeot

Ha mindenképpen ilyen Peugeot-t szeretnél, akkor vedd meg az 1.6 THP-t, mert az legalább dinamikusan és élvezhetően használható addig, amíg megy. Ha betartod a gyári szervizciklust és előírásokat, akkor legyen félretéve kétmillió forint a motor teljes rendbetételére, ha viszont a korábbi tulajdonosnak sikerült tízezer kilométerenként, vagyis a megszokottnál gyakrabban lecserélni az olajat és elvégezni minden szakértők által javasolt karbantartást, akkor egész sokáig lehetsz az autó boldog tulajdonosa.

Fontos persze, hogy a kötelező szervizek alkalmával semmit se spóroljatok el, a PSA-által előírt kenőanyagot válasszátok, hiszen saját nyugalmad és boldogságod miatt végezteted el ezeket a műveleteket, a rossz hírű motorral szerelt, eleve előítéletektől övezett autót eladni ugyanis jóformán lehetetlen lesz. A MINI 1.6 THP-vásárlókat még megértem, mert az egy iszonyatosan jó autó egy komoly szakértelmet kívánó, ugyanakkor remek karakterisztikájú motorral, de félek, hogy a Peugeot kombiból hiányozni fog az, ami a Coopert olyan kívánatossá teszi.

A helyedben biztosan nem cserélném le a Toyotámat egy rövid élettartamú motorral szerelt Peugeot-ra, inkább tovább keresgélnék a többi márka típusai közt.

Sok sikert,

Marci