2021. szeptember 08. | 15:50

Az olvasó és családja kinőtte a guruló kabátot, Marci pedig váratlant húz az elérhető árkategória kínálatából.

Szia, kedves Marci!

Reménykedve írok, hátha tudsz iránymutatást adni. Meglévő Fiat Multipla 1.9 JTD-nket cserélnénk picit drágább és kevesebbet futott autóra. A helykínálatról nem szívesen mondanánk le, a maximális keret egymillió forint. Amiket eddig néztem: Citroen Xsara Picasso, Mazda 5, Mitsubishi Grandis és Honda FR-V. Két gyerkőc, plusz néha nagyi, anya és én utazunk általában az autóban. Nyáron nyaralás Horvátországban, tehát sok csomag, eközben napi rutin, suli, ovi, Tesco, haza. Évente maximum 6 ezer kilométer a futásteljesítmény. Köszönöm szépen előre is!

Kedves Szilárd!

Nem könnyű válaszolnom, mert a használtautó-piacon általánosságban elmondható, hogy minél nagyobb/praktikusabb/multifunkcionálisabb egy autó, annál többe kerül. Egymillióért normális állapotú kompaktot vásárolni is kihívás, nem hogy egy családot kiszolgáló és mindent elnyelő paripát.

Az általad kinézett autók közül a Mazdát, a Grandist és az FR-V-t (néhány vásárlónk csak „FR öt”-nek hívja) emelném ki, mert ezek kecsegtetőek ugyan, de ennyiért (vagy akár drágábban is) hullára lesznek rohadva. Ha mégis találsz egy rozsdamentes példányt (nem fogsz), akkor alattatok rohad majd ki. Amit már „megmentettek”, azokra annyi pénzt locsoltak gazdáik, hogy az áruk miatt nem fogod tudni megvenni, vagy csak egyszerűen nem adják el őket. Ezeket engedd el, a frissen alvázvédőzött példányoktól pedig menekülj.

Figyelmed könnyedén elcsavarhatják a második generációs Zafirák is, de ennyiért csak a kínálat aljáról válogathatsz, vagy a szintén második generációs Renault Scenic-ek, melyek szerintem több problémát tartogatnak felhasználóik számára, ráadásul csúnyán is öregszenek.

Az egymillás szegmensben sosem gondoltam volna, hogy valaha leírom, de Citroen Xsara Picassót vásárolnék az 1,6-os benzinmotorral. Ezek többnyire igénytelenek, nem rozsdásodnak tragikusan és a tulajdonosaik mind szeretik őket. Vezetési élmény nincs, ugyanakkor ennyiért talán az egyetlen élmény, amit elvárhatunk az az, hogy elfértek kényelmesen és nem költötök rá nagyobb összegeket havi szinten. Az utastér praktikus, van rendes csomagtartó, hátul három különálló ülés és a legfontosabb talán, hogy ennyiért van belőle rendes választék anélkül, hogy a kínálat alját kelljen kapirgálni.

Keress egy szebb állapotú, modellfrissítés utáni Xsara Picassót, szervizeltesd le, dobj egy ablaksötétítő fóliát hátra, hogy ne süljön meg a mama és a gyerekek az óriási üvegfelületek mögött, aztán irány Horvátország, elégedett közlekedő leszel.

Marci segít

Évek óta dolgozom használtautó-kereskedőként, Budapesten. A még éppen van rajta műszaki-jellegű Skoda Fabiától a több tízmilliós Porsche Cayenne-ig minden előfordul a telepünkön és rengetegen jönnek a vágyaikkal, majd távoznak a megfelelő autóval. Vannak jó és rossz tapasztalataim, célom ezek alapján segíteni a tanácsaimmal, hogy hozzájáruljak egy szebb világ kibontakozásához. Mostantól távgyógyítással is foglalkozom itt, az Alapjáraton. Ha autót vennél és nem tudod, mire lesz pénzed, esetleg eladnád a meglévőt, de fogalmad sincs, mennyit ér, írj nekem a marci.ballo@alapjarat.hu címre egy rövid, de lényegre törő e-mailt! A válasz késik, de nem múlik. Marci tanácsai a továbblépésben segítenek.

Üdv:

Marci