A vezérigazgató a bejegyzésben kitért arra, hogy a jelenlegi veszélyhelyzet következtében 80-90 százalékkal csökkent a közösségi közlekedés utasszáma, az autóforgalom pedig a felére-harmadára csökkent. Ezzel szemben viszont a tavasz beköszöntével idén márciusban jóval több kerékpárost jeleztek a számlálók a megszokotthoz képest.

„Nem csoda, hisz a bringa városi körülmények között nem csak a leggyorsabb közlekedési eszköz, hanem egyben az egyik legjobb lehetőség a négy fal közül való kimozdulásra és a mozgásra is, a más emberekkel való érintkezés nélkül” – állítja Vitézy Dávid.

Mol Bubi használata budapesten

A vezérigazgató hozzátette, hogy nem csak Magyarországon figyelhető meg ez a jelenség, hanem a világ számos más országában is. Például New Yorkban, Mexikóvárosban, Berlinben és még sok más helyen jelentősen megnövekedett a kerékpáros forgalom.

A Facebook bejegyzésben továbbá az áll, hogy a kormány által bevezetett, korlátozott kijárási tilalom nem zárja ki a kerékpározás, a séta és a kirándulások lehetőségét. A kerékpárszervizek továbbra is nyitva tarthatnak. Fontos annak tudatában lenni, hogy a bezártság és a mozgáshiány a testi-lelki egészség egyensúlyának felborulásához vezethet, így, akinek lehetősége van munka vagy tanulás után fokozott óvatossággal, az előírásoknak és a rendeletnek megfelelően kimennie a szabadba, az éljen a lehetőséggel!

„Budapest előtt tehát nagy lehetőség áll: ideiglenes felfestéssel, a lámpaprogramok módosításával és jelzőtáblák kihelyezésével hetek alatt létrehozhatja azt a régóta hiányzó kerékpáros főhálózatot, ami átjárhatóvá teszi a belvárost és összeköti azt a külsőbb kerületekkel” – írja a vezérigazgató.

Például a Rákóczi úti tengely, a Nagykörút, az Üllői út, a teljes Bartók Béla út, az Erzsébet híd és a Lánchíd olyan hiányzó láncszemek, melyek ennek az időszaknak köszönhetően mind a helyükre kerülhetnek. Különleges pillanat ez, hiszen többen szeretnének biciklizni, mint bármikor korábban, ráadásul most az autóval közlekedők érdekeinek sérelme nélkül lehet újra felosztani a közutakat. Mindeközben a korábbihoz hasonlóan biztosítva lenne a város közlekedésének működőképessége.

Vitézy Dávid

Mi a helyzet a parkokkal?

Így szól Vitézy Dávid bejegyzésének néhány, a gyalogos közlekedésre vonatkozó sora:

„Számos budapesti járdán önmagában sincs meg a 2 méteres távolság tartásához szükséges szélesség. Ha beüt a tavaszi jó idő és a kijárási korlátozás elhúzódik, az amúgy is szabadidős célra szolgáló parkok, sétányok nem fogják bírni a terhelést".

Úgy véli, amennyiben továbbra is marad a fennálló helyzet, könnyen lehet, hogy a parkok lezárására lesz szükség. Ennek elkerülése érdekében azt javasolta, hogy "teljes utcák és útszakaszok lezárásával az autók elől, a pesti alsó rakpart vagy akár sűrűn lakott belső kerületek főutcái, a Csalogány utcától a Király utcán vagy a Dohány utcán át a Népszínház utcáig" alkalmasak lehetnek új köztéri funkcióra.

Saját megfigyelésem a korlátozott kijárási tilalom alatt az, hogy sok autós kihasználja azt, hogy a többség otthonában marad. Ez alatt azt értem, hogy beül autójába, olykor gyorsabban hajt vele a megengedettnél, hiszen nagyjából egy lélek sincs az úton, akit veszélyeztetne, a rend éber őrei pedig az idősek igazoltatásával foglalatoskodnak, ugyanis ők kizárólag 9 és 12 óra között tartózkodhatnak kint.