2024. február 09. | 19:36

Kellemetlen statisztikát osztott meg a Magyar Közút nemrég. Az elmúlt időszak baleseteit figyelembe véve elkészítették az ország legveszélyesebb útszakaszairól szóló jelentést.

Sosem jó baleseti statisztikában szerepelni, azonban a dolognak előnye is van. Ahol sok incidens történik, ott ki lehet találni valamilyen megoldást, hogy csökkenjen a kockázat az újabb szerencsétlenség bekövetkezésére.

A Magyar Közút a Vezess.hu kérésére elkészítette a 2020 és 2022 közötti legveszélyesebb utakról szóló statisztikáját. Ebből kiderült, hogy összesen 103 úgynevezett baleset-halmozódási hely van az országban. 2023 első felében korábban már megnéztük, hol és milyen incidensek történtek.

Ezek közül mindössze 43 hely szerepel lakott területen belül, a maradék 60 veszélyes szakasz azon kívüli található. Közöttük összesen 79 baleseti gócpont található.

A tíz legveszélyesebbet egy táblázatban mutatjuk meg, amely egy kis magyarázatra is szorul. Az első négy oszlop a nagyjából beazonosítható helyszínt jelöli, míg a balesetek száma az adott részen összesen, a három év leforgása alatt bekövetkezett szerencsétlenségek számát mutatja meg.

Az utolsó oszlop – a súlyozott balesetszám – egyfajta indikátora annak, hogy az adott részen milyen súlyosságú incidens történt. Amennyiben csak könnyebb sérülések, ez a szám alacsonyabb, ám halálos kimenetelű tragédia esetén magánál a darabszámnál jóval magasabb érték jön ki. Íme a TOP 10:

Forrás: Vezess / Magyar Közút

A vizsgált három évben az 51-es/510-es út dunavarsányi, illetve a város környéki szakasza lett az ország legveszélyesebb útja. A korábbi, 2017 és 2019 közötti vizsgált időszakban még igen „előkelő” helyen szerepelt a 82-es főút egyik szakasza, amely visszacsúszott a negyedik helyre. Ez főként annak köszönhető, hogy a Magyar Közút minden baleseti gócpontnál beavatkozási javaslatokat készít, amiket költséghatékonyságuk szerint igyekeznek a lehető leghamarabb megvalósítani – például burkolatijel-festési, táblázási, közvilágítás-fejlesztési vagy jelzőlámpás csomóponttá történő átépítési munkák. A nagyobb beruházást igénylő beavatkozások – mint a körforgalom létesítése, sávbővítés belekerülnek egy kalapba, ahol később döntenek megvalósíthatóságukról.

Depositphotos