2023. július 28. | 08:49

A porvihar közepette rengeteg autós ütközött össze márciusban az autópályán, a rendőrség azonban még vizsgálódik.

Még március 11-én történt, hogy az M1-es autópályán akkora porvihar alakult ki, hogy végöl 41 jármű ütközött össze. A tömegkarambolban 39-en megsérültek, egy ember pedig életét vesztette.

Rengeteg autó összetört, a károsultakkal a biztosítótársaságok pedig soron kívül kezdtek foglalkozni. Az autópálya üzemeltetője széttette a kezét, a rendőrség pedig ismeretlen tettes ellen indított büntetőeljárást.

Pár órával a tömegbaleset előtt történt egy másik is a sztráda Budapest felé vezető oldalán a porvihar miatt, a pálya lezárását azonban senki nem kezdeményezte. Az RTL megkereste az MKIF Zrt.-t, ahonnan azt a választ kapták, hogy amíg a rendőrség nem zárta le az ügy vizsgálatát, addig ők sem tudják lezárni a belső vizsgálatukat.

A rendőrség egyébként a helyszínen érintetteket kérte meg, hogy segítsenek feltárni az ügy részleteit.  83 bejelentés érkezett a rendőrséghez, 6 videót és 15 fotót küldtek be egy külön erre a célra létrehozott e-mail címre, a nyomozók pedig 30 tanút hallgattak ki.

Egyébként az érintett M1-es szakaszon van egyfajta védmű - egy növénysáv -, ez azonban nem a por-, hanem a hóátfúvások ellen van ott. Az MKIF azt is hozzátette, hogy nem egyedi jelenség, hogy az M1-esen nincs porátfúvás elleni védelem, hiszen Magyarország egyik autópályáján sincs, mivel elmondásuk szerint a hazai időjárási viszonyok ezeknek a betervezését és telepítését eddig nem indokolták.

A 11-ei esemény sem megszokott időjárásnak, hanem extrémnek minősül. Az MKIF azt is elmondta, hogy ha a hatóságok előrinak ilyen védmű-telepítési kötelezettséget, akkor annak eleget fognak tenni.

MKIF Zrt.