Budapest Rali egy kicsit másképp - olvasónk szemszögéből

Közzétéve:
2019-05-08, 10:24

Kevesen tudják, de a historic ralinak van egy „nyugdíjas” verziója is, ez nem más, mint a regularity, azaz átlagtartó versenyek

Társszerző: Szalay Iván

Ide kalandozó kedvű fiatalok, visszavonult versenyzők, vagy a „bandázást”, szép autókat, tájakat kedvelők neveznek. A Budapest-Tata Rallye Historic volt talán az első, amely négy évvel ezelőtt elindította ezeket az igen érdekes versenyeket.

Az általam végigcsinált 2017-es szezonban nem volt az MNASZ bajnokság része, idén igen, így bevállaltuk Farkas Zolival és a zöld Opel GT-vel. Az időjárási előrejelzés sajnos bejött, ilyen esős-párás időben nem mentünk még, ez hatással volt a kedvünkre, de nem volt idő elmélkedni, mert a rajt előtt fél órával meghalt az akkumulátor.

A Budapest-Tata Rallye Historic rajtja előtt

Hála a gyors baráti, testvéri segítségnek három darabbal indultunk útnak. A két napban így az összes elektromos fogyasztóval spórolnunk kellett, esőben ablaktörlő és lámpa nélkül kalandos volt. Autentikus helyről a Hősök teréről rajtolt el a 35 fős mezőny, leküzdve a Hungária körutat, a Budaörsi Napokat, majd a biatorbágyi körforgalomban megtapasztaltuk, az út csúszni fog a jövőre 50 éves német sportkocsinak. Az első mért szakasz után a Korda filmgyárban díszletek előtt vállalkoztunk egy 1/100-ra.

Opel GT a Korda Filmstúdióban

Felcsút előtt a lefelében nehezen volt tartható a 60 km/óra a felázott fehéraszfalton, a környék megtréfálta a bajnokot, és a Renault replikás sporttársat is. A fehérvárcsurgói kastèly kertjéig hat szakaszon voltunk túl, a gyors ebéd után beindult a “pörgés” a 13 szakasz között olyan klasszikusokat teljesítettünk, mint Olaszfalu, Tés, Nagyveleg, Oroszlány és Pusztavám. Utóbbi megint fejtörést okozott, szembe forgalom, és vonatozás lett belőle.

A szállásunk a dunaszentmiklósi Duna Residence-ben hibátlan volt, kis wellness, hibafeltárás volt a pihenés része. A svédasztalos vacsora után megemlékeztünk a tavaly elhunyt Minis és historicos Lantai Laci barátunkról. Kellemesen elfáradva hamar elvonultunk a színvonalas apartmanokba. A hegytetőn tapintani lehetett a csendet, csak az eső kopogott, így a svédasztalos reggelit húztuk, amíg bírtuk.

Az Opel GT ominózus környezetben pihen

A tatai várban az eső ellenére sokan fotózgatták a veterán gépcsodákat, lelkileg nehéz volt újra beülni, bár az eredménylistán harmadik helyen álltunk, és a kocsi is beindult a pótakksival. Az agostyáni “körgyors” többünket megtréfált, volt, aki száguldozott, tolatgatott, vagy 2 kört csinált. A váltónkból kiesett a stift, így Zoli alámászva a harmadikat tudta rögzíteni, nem tudtuk az ideiglenes megoldás mit bír, és hátra a nap több mint fele.

A Budapest-Tata Rallye Historic mezőnye az esztergomi Bazilika előtt

Öt gyorsasági után az esztergomi bazilika előtti kontrollpontot megosztottuk a kerékpárversenyzőkkel és a kínai turistákkal – hátra volt még öt! A csolnoki szerpentin még szárazon is feladja a leckét, vízen az 50-es tempó lehetetlen volt, de élveztük, ahogy ment keresztben a kopott széles gumi – ellenben a csúszó ékszíj hangja aggodalomra adott okot. Bajna, Bajót, Lábatlan megint kedves emlékeket hozott elő, a tempótartás mellett az úthibák lereagálása jelentette a két nap alatti 450 km-en kihívást.

A célvonal Tatán a Kossuth téren volt, itt az eső ellenére Sándor Pista bával megvártuk a mezőnyt, mindenki megérdemelte, aki végig küzdötte a 29 gyorsaságit. A Hotel Gottwaldban ebéddel múlattuk az időt, de lelkiekben lemondtunk az agostyáni kavargás miatt a kupákról.

A Budapest-Tata Rallye Historic-on megszerzett két kupa

Nos a szakasz nem csak nekünk okozott problémát, így végül nem értékelték, így a nap alatt szerzett négy hibapontunkkal megszereztük az MNASZ korcsoport első és az abszolút második helyet a kereklámpás kockástetejű Ladát hajtó Bodony Béláék mögött. Harmadik helyen a lengyel Banas/Cronowski páros végzett a Lancia Betával, bizonyítva hogy egy színvonalas versenyen, korrekt itinerrel egy felkészült csapat bármit elérhet.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Hétvégi program és versenyajánló! 10.20. – 10.22.
2017. október 19.
Menetrendszerűen érkezik szokásos programajánlónk! Itthon is lesz hova menni a hosszú hétvégén, aki benzingőzre vágyik, a Forma-1 mezőnye eközben Amerikába, a MotoGP Ausztráliába látogat!
Gyerekek jelentkezését várják a Magyar Nagydíjra!
2018. május 29.
A Liberty Media 2018-ban megvált a rajtrácslányoktól sokak elégedetlenségére, helyettük most jönnek a gyerkőcök kísérni a pilótákat. Elkezdődött a jelentkezési időszak.

További hírek