Az Infiniti Center Budapest brunch eseményére voltunk hivatalosak, melyet április első hétvégéjén bonyolítottak le
Rozman Árpád, Infiniti márkaigazgató által kaptunk meghívást a rendezvényre, melynek keretén belül ízletes reggelivel, kávéval fogadták az érkezőket, illetve lehetőséget biztosítottak a márka kínálatába újonnan érkező, eddig még nem látott modellek tesztelésére, kipróbálására is.
Kellemes hely a Váci úti szalon, mindig felhőtlen boldogság örvendeztet, ha arrafelé kell vennem utamat. A kereskedésbe lépve folytonosan friss gumiabroncs- és újautó illat csapja meg az orrom, mintha a bent díszelgő presztízsautók sorra abban a pillanatban gördültek volna le a gyártószalagról, egymás után.
A márkahűség netovábbjait képviselve voltak olyan VIP ügyfelek, akik saját Infinitijükkel gurultak el a rendezvényre, hogy kipróbálhassák tulajdonukban álló modelljük utódját, vagy esetleg lecseréljék azt egy teljesen más kategóriájú típusra.
Ha már úgy adódott, hogy szombat délelőttünket ott ütjük el Adrival (amit természetesen a legkevésbé sem bántunk), éltünk a lehetőséggel és elvittük egy körre (volt az több is) a Q60-at, illetve annak szöges ellentétét, a QX60-at is megjárattuk.
A Q60S olyan érzéseket keltett életre bennem, amit azelőtt még soha nem volt szerencsém tapasztalni. Nem egyszerű kiírnom magamból, mit is éltem át a volán mögött, de azért teszek egy próbát: a japán sportkupé szíve, a Nissantól származó 3,0 literes hathengeres ikerturbós VR egység egészen 6400-ig elforgatható, gázreakciója valami szürreális volt. Nulláról 5,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a hatalmas féktárcsák pedig pillanatok alatt képesek visszafogni a nagyjából 1 800 kg-mos bódét.
A prémiummárka újhullámos tulajdonságokkal felruházott modelljeit is szemügyre vettük testközelből. A QX60 a Q60-nal szemben a másik véglet megtestesítője volt, benne elegáns kamionsofőrnek érezhettem magam. Európában elsőként a 2019-es AMTS-en debütált a hétüléses SUV, a 3,5 literes V6-os által produkált dallamok simogatták a fülemet. Nem telt sok időbe, mire rádöbbentem, hogy valójában egy 5,0 méter hosszú, 1,7 méter magas monstrummal is lehet felvágósan közlekedni, akárhova besorolni.
A régi/új ügyfelek arcán elégedettség mutatkozott a próbavezetések után, és ami még ennél is jobb hír - a márka európai létjogosultságát tekintve - az nem más, minthogy az Infiniti a közeljövőben a keleti blokk felé igyekszik orientálódni, várhatóan onnan érkeznek majd hazánkba és egyes országokba a brand nem csupán lélegzetelállító, hanem egyben környezettudatos autócsodái.