Ha a legfrissebb hírekre vágysz exkluzív videós beszámolókkal, akkor az Alapjárat csapatát érdemes követned.
Hamarosan eljön az év azon időszaka, melyet a valódi autófanatikusok bizony gondosan számon tartanak. Ez az időszak nem más, mint a tavasz első hónapja, a március. Ha pedig március, akkor Genfi Autószalon. Nem lesz ez másként 2020-ban sem, az Alapjárat csapata pedig újra útra kel, hogy Ausztriát és Németországot átszelve bevegye magát néhány napra Svájc legfényesebb csücskébe: Genfbe. Mindezt azért, hogy a legfrissebb információkkal szolgáljunk neked az autóipar újdonságairól, melyekből idén sem lesz hiány.
Most épp az új Peugeot 208 van nálunk teszten, így fricskából direkt ezzel az autóval fotózkodtunk le, tekintve, hogy a Peugeot idén sajnos kihagyja a Genfi Autószalont. A 90. alkalommal megrendezett kiállításon olyan csemegék lesznek jelen, mint például az aktuális Porsche 911 Jacky Ickx különkiadása, melyet a belga pilótalegenda tiszteletére dobnak piacra. Debütál még a Škoda Octavia vRS és a Golf GTI is, de a ráncfelvarrott E-osztályt is itt mutatják be először.
Olyan hírek is felröppennek, hogy a Toyota egy saját motort villant a Suprához, de az internet nyomására akár a BMW is bemutathatja az M3 Touring koncepcióját, bár erre kisebb az esély. Mindezek előtt azonban lezárul az Év Autója verseny, és kiderül, melyik jármű nyer idén a 7 döntős közül. Mindezen izgalmas eseményről elsőkézből értesülhetsz az Alapjárat videóiból és képgalériás cikkeiből, melyet egyenesen Genfből szállítunk neked azért, hogy a leggyorsabban hozzájuthass a friss és exkluzív hírekhez. A kiállításra Adri, Márk és Ádám kollegámmal utazom, ők így várják ezt az eseményt.
Adri:
Mint minden évben, idén is a japán gyártók felhozatala izgatja a fantáziám a leginkább. Számos pletyka röppent fel a 2019-es évben amelyek közül jó lenne látni is valamennyit, megvalósulás közben. Itt az ideje egy Toyota GT86 - Subaru BRZ megújulásnak, hallottam pletykákat, hogy négyhengeres turbós egység kerülhet a motortérbe és a Supra hazai motorverziója is érdekelne, a bajorok egysége helyett. A Mazda házatáján a feléledő Wankelt sasolnám meg, illetve rebezsgettek egy RX-9 koncepciót is. Nissanék vadi új RC LEAF-je is igazán odaver a mezőnynek, azt is szívesen megnézném közelebbről, valamint Hondáék még lógnak nekünk egy elektromos városi sport autóval, melynek koncepcióját még 2018-ban láthattam ugyanezen a kiállításon. Várom az idei autószalont, hálisten csak olyan gyártók léptek vissza, akiket én nem sajnálok kihagyni!
Márk:
Nem tagadom, ha most kellene új autót vásárolnom magamnak, akkor egy Honda Civicet vennék. 1,5 turbó? A fenéket, akkor már a Type-R. Lehet érdemes lenne várnom, hiszen az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be a Type-R ráncfelvarrott változata: a 320 lóerő körüli 2,0 literes turbómotor rendesen bizsergeti a bögyörőmet! Az AMG GT 4 ajtós kivitelére tavaly már rácsorgattam a nyálam a helyszínen, idén a GT 73 mutatkozhat be, amiben a 4,0 literes V8 biturbo, elektromos rásegítést kap, így képes lesz közel 800 lóerőt leadni. Beteg.
Ádám:
Bár a Toyota már a Tokiói Autószalonon bemutatta az új Yaris GR változatát, nyilván nem marad le a genfi standról sem ez a gyöngyszem és végre lesz lehetőségem tüzetesen szemügyre venni. 3 henger ide vagy oda, azzal, hogy a japán gyártó végre vissza csempész valamit a rali világbajnokság légköréből a közutakra, számomra a legkedvesebb dolog ami a mai agyon szabályozott autógyártásban történhet. Kíváncsian várom mivel rukkolnak elő Mazdáék is, hiszen Skyactiv-X bevezetésével láthatóan máshogy közelítik meg a jövőt mint a konkurencia. Adri már említette a Wankel motorok felélesztésének lehetőségét amit én is nagyon kíváncsian várok. Remélem lesz fejlemény ezzel kapcsolatban, mert megfelelő felhasználási mód mellett én zseniálisnak gondolom a technikát.
Íme egy kis ízelítő a tavalyi túrából: