vasárnap - 2024. május 05.
15.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 635 Ft
100 682 Ft
D 622 Ft

Ti küldtétek: ez itt az eszméletlen Trabis sztorik gyűjtőhelye

Tartalmi változtatás nélkül közöljük az olvasóink által leírt beszámolókat.

Szerdán megírtam, hogy Németországban megdőlt egy hihetetlen rekord, miután 20 fiatal lány bepréselődött egy Trabant 601-es utasterébe és csomagterébe. A cikket természetesen a Facebook-oldalunkon is megosztottuk, a bejegyzés alatti kommentszekcióban aztán jó pár emlékezetes Trabis sztorit felemlegettek a kedves Olvasók, most ezekből szemezgettem.

Nándor a következőt írta:

„Ha 20-an nem is, de van valami halvány emlékem, hogy 1996-ban, a szalagavató estéjén nyolcan (plusz két gitár) mentünk egy Trabival egyik buliból a másikba...”

 

Jöjjön Peti sztorija:

„Az első autóm egy 601-es volt (UZ 63-84), persze friss jogsival vezettem. Kiszállásra mentünk a Földmérő és Talajvizsgáló Vállalattól a kolléganőmmel (rossz az, aki rosszra gondol, öreg volt hozzám). Toltam a Trabinak, mint süket a csengőt! Az M7-es autópálya 37-es km kőnél elszállt a duggattyú, előtte leigáztam egy ikerlámpás, kalapos ezeröcsit. 1987 októberében 25 ezer jó magyar forintot buktam emiatt.”

Richárd egyszer alaposan megtáncoltatta az ikonikus verdát:

„Kezdő jogsival ilyen 60-70 km/óra környékén satufék... Máig nem értem, hogy tudtam megfogni, és nem borultam fel. De az biztos, hogy vad táncot járt. De a jobb oldalról is előszeretettel vezettem, ha már felkapcsoltam negyedikbe.”

Gergely sem tartotta magában a Trabihoz köthető emléket:

„'87-et írunk. Nagyszüleimmel gyakorta jártunk Zanatról Vasszécsenybe leróni a felmenők előtt a tiszteletet. Vép és Tanakajd között a Kozár-Borzó patak fölött egy hanyagul megépített kis híd vezetett át, ami inkább egy ugrató benyomását keltette - ez egyébként a mai napig nem változott. Testvéremmel a Knight Rider sorozaton nőttünk fel, ezért a kajdi úton ugratásra unszoltuk a papát, aki a zöld Trabant kombi 601-est 60-ról egészen 80-ig gyorsította, ami a bukkanón – ha csak centiméterekkel is az útról elemelkedve – megengedte nekünk, hogy 6 és 7 évesen egy pillanatra mi is Michael Knight-ok legyünk.”

Ferenc arról mesélt, hogyan szívatta meg kedves barátját:

„Horgásztúrára indulva megállt a Trabika! Kiderült, hogy tartalék állapotba kellett volna állítani a csapot. De mivel az akksi is gyengécske volt, nem volt hajlandó elindulni. Jó erőben lévő barátom jelezte, hogy ő majd betolja! El is tologatta majd egy kilométert, de a büdös dög nem akart életre kelni. Hát persze, hogy nem indult, nem kapcsoltam gyújtásra a szerencsétlent! Barátomnak csak egy héttel később meséltem el a dolgot.”

Most pedig adjuk át a szót Imrének:

„Fogászatra akartam menni a Trabival a közeli városba, de a kanyarban megcsúszott és nekicsapódott egy V alakú akácfának, majd megállt a jobb oldalán. Még járt a motor, miközben a jobb egyben nézelődtem. Leállítottam a motort, majd a fejem felett lévő bal ajtón kimásztam, talpra löktem az autót, aztán kis idő múlva, mikor az akkumulátor észhez tért, elindultam vele haza.”

Tibornak is voltak izgalmas pillanatai a volán mögött:

„Hosszan lehetne sorolni a sztorikat, de pl. volt olyan, hogy az utcákat járva, menet közben a gyújtást levéve, majd a gázpedált nyomkodva (a gyújtás ráadásával) durrogtattam. Ballagásra menet pedig az ültetett Trabi kipufogója leszakadt a vasúti átjáróban. Ünnepi ruhában nekiálltam leszedni a sérült alkatrészt, és azt magam mellé téve, büdösen érkeztem meg az ünnepi helyszínre. De arra is emlékszem, hogy a Trabi megvétele utáni első utamon megelőztem egy Subaru Imprezát.”

Sándor a szorult helyzetben is gyorsan feltalálta magát:

„Egy karácsonyi vásár során olyan szorosan mellém álltak mindkét oldalról a parkolóban, hogy egyszerűen nem tudtam beszállni. Ezért megemeltem a Trabim hátulját és egyszerűen kihúztam a két kocsi közül. Gyorsan beszálltam, és már ott sem voltam.”

József is közeli barátságot ápolt az NDK-ból származó technikával:

„A '90-es évek közepén meg simán lehetett vele csajozni! Jóbarátom volt az öninditó. Ahogy mondani szokták, ön indítja! :) Anyukám próbált megtanulni vezetni rajta, de menet közben leesett a karbi, az autó alatt megtaláltuk. Anyukámnak ott elege is lett a Trabant vezetéséből. Rengeteg sztori volt a Trabival. Volt, hogy az osztályfőnököm férje vontatta haza az autót, mert eltört a féltengely. Iskolában egyszer volt katonai bemutató, a haverokkal és az unokatesómmal a Trabin ülve, illetve azon állva néztük végig a műsort. Este 10-kor még festette unokatesóm a Trabit, másnap délelőtt 10-re várták hatósági műszakira. Voltak élmények, na.”