2018. április 14. | 21:36

A FritzenFest tavaszi találkozója 2018-ban is izgalmas összeállításokat tartogatott a kilátogatók számára. Szerencsénkre a német vonal tombol hazánkban: Volkswagenek, Audik, BMW-k, Mercedesek következnek kóros mennyiségben!

2018. április 14-én került megrendezésre az ország egyik legnagyobb német autós találkozója a Tököli repülőtéren. Mivel az én szívemhez a nyugati vonal áll inkább közelebb, ezért le is csaptam a lehetőségre, pontosan úgy, mint Adri a holnapi Red Sun Fest Japán Autós Találkozóra, amit ugyanitt fognak lebonyolítani. Neki is indultunk ebéd után, cimborám alaposan lemosta érkezés előtt az E92-t, hiszen ha már ilyen helyre megyünk, csillogjon rendesen.

Szerencsére a napsütés egész nap kitartott, a tarkónk rendesen csalogatta magához a sugarakat azonnal, ahogy megérkeztünk a helyszínre. Hirtelen finom gumiillatra lettünk figyelmesek, így megindultunk a driftpálya egyik sarkához, ahol a Drifted Országos Bajnokság: Pro / SemiPro / Street kategóriákban folyt és vonatban közlekedtek kilinccsel előre többek között az E30-ak, E36-ok. Azonban amit hangerő és erőfitogtatást terén kiemelnék az az S14 Silvia, ő vitte a pálmát így kívülről szemlélve. Facebook oldalunkon keresd a mai LIVE adást, ahol rövid ízelítőt kaphatsz a csapatásról!

Ezután kényelmes sétálgatás következett a sorok között. Öröm volt látni, hogy talán az 1980-1990 környékén készült járművek voltak többségben, ami között helyet kapott például a Sierra RS Cosworth, Mercedes W124-esek és 190-esek, E30, E36, E34-es BMW-k többségben, valamint az Audik, Opelek, no meg a nép autói, a Volkswagenek. Itt-ott néhány Trabira is rá lehetett lelni, viszont egy második generációs kombi dízel Passaton akadt meg akaratlanul a szemünk, ami a VÉSŐ nevet viselte. Makulátlan átalakítás, egy ma már ritka alannyal: a felni csavarjaira hívnám fel a figyelmet, ha a galériát lapozod majd! Számomra még mindig az E24 az istencsászár, egyszerűen nem tud senki sem szebbet mutatni annál a cápaszerű orrnál, a frenetikus, nyúlánk testnél. Elcsöppentem.

Kicsivel távolabb egy biztonságosan kialakított pályán folyt a Gyorsulási Futam OB 402 méteren, amúgy valószínűleg Bárány Attila válogatta a trash-disco zenéket, amire gumifüstben tolták az óriásperecet a bámészkodók. Szerencsére nem voltak tömött sorok, mindenki jó hangulatban figyelhette a driftesek szervizparkjaiban az éppen dolgozó szakikat, gumisokat, akiknek csak gratulálni tudok, hogy a tűző napon, 24 fokban dolgoztak a mi szórakoztatásunk érdekében.

A FritzenFesten a szépségverseny sem maradhatott el az alábbi kategóriákban:

  • Classic – legszebb autó a 1970-es évjáratig
  • Retro – legszebb autó a ’70-es évekből
  • Disco – legszebb autó a ’80-as évekből
  • Young – legszebb autó a ’90-es évekből
  • Neu – legszebb autó 2000-es évjárattól
  • Tuning – legszebb egyedi építés
  • Felgen nutte – legszebb felni
  • Dízel – legszebb dízel autó
  • FritzenFest közönségdíj – közönség által legszebbnek szavazott autó